23948sdkhjf

Ebbe i exportsatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den Malmöbaserade verksamheten lanserar internationell webbutik och knyter nya distributörer till märket för att stärka satsningen på exportmarknaden.

Barnklädesföretaget öppnade nyligen en internationell webbutik, ebbekids.com, och därtill har flera säljagenter tillkommit i de skandinaviska länderna. I början av december stärktes den tyska marknaden med ytterligare en agent i de norra delarna.

Tyskland och Norge är stadigt växande marknader för företaget och även Japan där företaget numera har ett samarbete med en distributör.

Den internationella satsningen möjliggörs också med hjälp av acceleratorprogrammet ”Axxa Malmö” hos Tillväxt Malmö som företaget nyligen antagits till. Programmet stödjer entreprenörer i att ta fram en tillväxtplan samt ger tillgång till nätverk med affärsutvecklare, experter och potentiella investerare. Varumärket har också ansökt om deltagande i 2018 års upplaga av ”Maxa Malmö” som också arrangeras av Tillväxt Malmö där företagare och investerare möts för snabba möten. Därtill har barnklädesföretaget beviljats Region Skånes ”affärsutvecklingscheckar för internationalisering i skånska småföretag”. Checkarna är ett stöd för småföretag som vill förbereda för en internationalisering för att nå en ny marknad eller för dem som redan är verksamma på exportmarknaden och vill få möjlighet att utveckla ytterligare.

- Det är spännande och inspirerande att närma sig nya marknader och vi ser framemot att framöver knyta många nya och intressanta affärsrelationer, säger Mikael Thor, vd och grundare i en kommentar.

Malmöbaserade barnklädesmärket ebbe grundades 2009 och designar och producerar baby- och barnkläder med fokus på funktion och denim i skandinavisk minimalistisk anda. Nu väntar i försäljningsperiod och deltagande på mässor i bland annat Paris, Berlin, München, Hamburg, Oslo och Köpenhamn samt i showrooms i både Europa och Japan.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Kedjorna som driver omsättningen

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Arkiv

Underklädeskedja öppnar outlet

Höjt tillväxtmål för Nelly

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Så ser en hållbar ledare ut

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Vestiaire Collective med nytt utseende

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Rizzo läggs ned som butikskedja

Stadium omorganiserar och varslar - satsar digitalt

Sportkedjan slår ihop avdelningar och flyttar delar av verksamheten från Norrköping till Solna.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Norsk modekedja blir dansk

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153