Ebbe i exportsatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den Malmöbaserade verksamheten lanserar internationell webbutik och knyter nya distributörer till märket för att stärka satsningen på exportmarknaden.

Barnklädesföretaget öppnade nyligen en internationell webbutik, ebbekids.com, och därtill har flera säljagenter tillkommit i de skandinaviska länderna. I början av december stärktes den tyska marknaden med ytterligare en agent i de norra delarna.

Tyskland och Norge är stadigt växande marknader för företaget och även Japan där företaget numera har ett samarbete med en distributör.

Den internationella satsningen möjliggörs också med hjälp av acceleratorprogrammet ”Axxa Malmö” hos Tillväxt Malmö som företaget nyligen antagits till. Programmet stödjer entreprenörer i att ta fram en tillväxtplan samt ger tillgång till nätverk med affärsutvecklare, experter och potentiella investerare. Varumärket har också ansökt om deltagande i 2018 års upplaga av ”Maxa Malmö” som också arrangeras av Tillväxt Malmö där företagare och investerare möts för snabba möten. Därtill har barnklädesföretaget beviljats Region Skånes ”affärsutvecklingscheckar för internationalisering i skånska småföretag”. Checkarna är ett stöd för småföretag som vill förbereda för en internationalisering för att nå en ny marknad eller för dem som redan är verksamma på exportmarknaden och vill få möjlighet att utveckla ytterligare.

- Det är spännande och inspirerande att närma sig nya marknader och vi ser framemot att framöver knyta många nya och intressanta affärsrelationer, säger Mikael Thor, vd och grundare i en kommentar.

Malmöbaserade barnklädesmärket ebbe grundades 2009 och designar och producerar baby- och barnkläder med fokus på funktion och denim i skandinavisk minimalistisk anda. Nu väntar i försäljningsperiod och deltagande på mässor i bland annat Paris, Berlin, München, Hamburg, Oslo och Köpenhamn samt i showrooms i både Europa och Japan.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.182