Ebbe i exportsatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den Malmöbaserade verksamheten lanserar internationell webbutik och knyter nya distributörer till märket för att stärka satsningen på exportmarknaden.

Barnklädesföretaget öppnade nyligen en internationell webbutik, ebbekids.com, och därtill har flera säljagenter tillkommit i de skandinaviska länderna. I början av december stärktes den tyska marknaden med ytterligare en agent i de norra delarna.

Tyskland och Norge är stadigt växande marknader för företaget och även Japan där företaget numera har ett samarbete med en distributör.

Den internationella satsningen möjliggörs också med hjälp av acceleratorprogrammet ”Axxa Malmö” hos Tillväxt Malmö som företaget nyligen antagits till. Programmet stödjer entreprenörer i att ta fram en tillväxtplan samt ger tillgång till nätverk med affärsutvecklare, experter och potentiella investerare. Varumärket har också ansökt om deltagande i 2018 års upplaga av ”Maxa Malmö” som också arrangeras av Tillväxt Malmö där företagare och investerare möts för snabba möten. Därtill har barnklädesföretaget beviljats Region Skånes ”affärsutvecklingscheckar för internationalisering i skånska småföretag”. Checkarna är ett stöd för småföretag som vill förbereda för en internationalisering för att nå en ny marknad eller för dem som redan är verksamma på exportmarknaden och vill få möjlighet att utveckla ytterligare.

- Det är spännande och inspirerande att närma sig nya marknader och vi ser framemot att framöver knyta många nya och intressanta affärsrelationer, säger Mikael Thor, vd och grundare i en kommentar.

Malmöbaserade barnklädesmärket ebbe grundades 2009 och designar och producerar baby- och barnkläder med fokus på funktion och denim i skandinavisk minimalistisk anda. Nu väntar i försäljningsperiod och deltagande på mässor i bland annat Paris, Berlin, München, Hamburg, Oslo och Köpenhamn samt i showrooms i både Europa och Japan.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Efter Göteborg väntar Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Cos till Pitti Uomo

Han lämnar också Nelly

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Ny Sverigechef till H&M

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159