23948sdkhjf

Saint Tropez med nytt uttryck

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omprofilering och nedbantning av sortimentet står för dörren för IC Group-ägda märket under ledning av nya vd:n.

Saint Tropez gör om den visuella identiteten och presenterar en ny image som uppges handla om allt från ny logga till enligt företaget tydligare och attraktivare profil mot modeföretaget drygt 1 000 återförsäljare i Europa samt i de 40 egna butikerna.

Bland annat tas en tredjedel av produkterna bort och företaget lägger allt mer fokus på att öka försäljning också genom att hitta nya återförsäljare och shop-in-shop-koncept. Därtill satsar företaget på att bli mer flexibla i inköp bland annat när det gäller NOOS-kollektionerna.

- Vårt budskap hade blivit alltför irrelevant och opersonligt. Kvinnan som köper Saint Tropez kanske inte är en trendsättare, men hon är väl medveten om vad hon gillar och vi behöver tillgodose detta genom vår kommunikation med henne, säger Sofie Lindahl-Jessen, ny vd i en kommentar.

Sofie Lindahl-Jessen kommer från möbelvärlden och har under de två månader som gått sedan hon tillträdde tittat på omprofilering av märket. Hon uppges ha stark internationell bakgrund inom försäljning och marknadsföring och erfarenhet inom kundlojalitet och e-handel.

Märket grundades 1986 och ingår sedan 2002 i IC Group där även By Malene Birger, Peak Performance, Tiger of Sweden och Designers Remix, där koncernen har en majoritetspost, ingår.

Saint Tropez släpper sex kollektioner per år och därutöver två NOOS-kollektioner och tolv månatliga expresskollektioner.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Utmanande kvartal för Asos

Nyhetsbrev

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Arkiv

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

MQ gör företrädesemission

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117