23948sdkhjf

Saint Tropez med nytt uttryck

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omprofilering och nedbantning av sortimentet står för dörren för IC Group-ägda märket under ledning av nya vd:n.

Saint Tropez gör om den visuella identiteten och presenterar en ny image som uppges handla om allt från ny logga till enligt företaget tydligare och attraktivare profil mot modeföretaget drygt 1 000 återförsäljare i Europa samt i de 40 egna butikerna.

Bland annat tas en tredjedel av produkterna bort och företaget lägger allt mer fokus på att öka försäljning också genom att hitta nya återförsäljare och shop-in-shop-koncept. Därtill satsar företaget på att bli mer flexibla i inköp bland annat när det gäller NOOS-kollektionerna.

- Vårt budskap hade blivit alltför irrelevant och opersonligt. Kvinnan som köper Saint Tropez kanske inte är en trendsättare, men hon är väl medveten om vad hon gillar och vi behöver tillgodose detta genom vår kommunikation med henne, säger Sofie Lindahl-Jessen, ny vd i en kommentar.

Sofie Lindahl-Jessen kommer från möbelvärlden och har under de två månader som gått sedan hon tillträdde tittat på omprofilering av märket. Hon uppges ha stark internationell bakgrund inom försäljning och marknadsföring och erfarenhet inom kundlojalitet och e-handel.

Märket grundades 1986 och ingår sedan 2002 i IC Group där även By Malene Birger, Peak Performance, Tiger of Sweden och Designers Remix, där koncernen har en majoritetspost, ingår.

Saint Tropez släpper sex kollektioner per år och därutöver två NOOS-kollektioner och tolv månatliga expresskollektioner.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Julklappar för 23 miljarder

Nyhetsbrev

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Arkiv

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Kvarteret lyfts med ny handel

Plats för 20 butiker när Hästen 21 i centrala Stockholm utvecklas. I projektet ingår PK-huset.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

De lanserar virtuellt provrum

3D-pionjärerna och modevisionärerna Atacac tar ännu ett digitalt kliv.

Drar sig ur Designers Remix

IC Group fortsätter att sälja av varumärken.

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Ska driva Berendsens hållbarhetsarbete

Fokuserar på kläder - säljer accessoarlinjen

Lägger allt krut på kärnverksamheten med modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Denimmässa till Milano

Han kampanjar för Stayhard

Är ansikte för vinterns festkampanj.

Sportmodemärke satsar med ny e-handel

Gant skrotar Rugger och Diamond G

Modeföretaget samlar all design under en huvudlinje och logotypen för Diamond G blir ny officiell logga för Gant.

Två konkursanmälningar mot JC

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Nätet störst på Black Friday

Butiksnytt
Caliroots 2.0

Postnord anställer kvartett

Här öppnar It's Pleat

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.252