Så blir visningsveckan i Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Fashion Week i Stockholm börjar på en söndag. Schemat rymmer som vanligt nykomlingar, veteraner och återvändare.

Söndag 21 januari till tisdag 23 januari 2018 äger visningsveckan i Stockholm, Fashion Week Stockholm, rum. Officiell arena är fortsatt Grand Hôtel med Spegelsalen och tillhörande Strömsalongerna och Vapensalen.

Filippa K gör comeback i visningsschemat som nu även rymmer Busnel, Emelie Janrell, Ida Sjöstedt, Stand, Whyred, Hope, House of Dagmar,Rodebjer, Newhouse,Stylein Beckmans College of Design, Busnel, Daily Routine, Swedish Fashion Talents och Totême. Debuterar gör Johannes Adele, vinnare av Swedish Fashion Talents 2017. Under visningsdagarna väntar även presentationer som Bea Åkerlunds samarbete Bea4Ikea med Ikea. Bea Åkerlund ska även hålla i modesamtal och därtill ska Woolmark presenter ett samtal om hållbara affärsmodeller i modeindustrin. Medarrangörer är Brand Experience Scandinavia, BES, och partner är även Alfa Romeo, American Express, Grand Hôtel samt Redbull.

- Fashion Week Stockholm har nu verkat i över ett decennium och under denna tid påvisat vilken stor talang, kreativitet och innovation som Sverige besitter. Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Grand Hôtel som officiell arenapartner där Fashion Week Stockholm får en fortsatt unik plattform säger Emma Ohlson, generalsekreterare för Association of Swedish Fashion Brands, ASFB, i en kommentar.

Restaurang Rutabaga i Mattias Dahlgrens erbjuder enskilda frukostar, luncher och middagsevent och veckans internationella gäster bor över på hotellet.

 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Ny ägare till Rådhuset

Efter Göteborg väntar Malmö

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Han lämnar också Nelly

Cos till Pitti Uomo

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Ny Sverigechef till H&M

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139