Så blir visningsveckan i Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Fashion Week i Stockholm börjar på en söndag. Schemat rymmer som vanligt nykomlingar, veteraner och återvändare.

Söndag 21 januari till tisdag 23 januari 2018 äger visningsveckan i Stockholm, Fashion Week Stockholm, rum. Officiell arena är fortsatt Grand Hôtel med Spegelsalen och tillhörande Strömsalongerna och Vapensalen.

Filippa K gör comeback i visningsschemat som nu även rymmer Busnel, Emelie Janrell, Ida Sjöstedt, Stand, Whyred, Hope, House of Dagmar,Rodebjer, Newhouse,Stylein Beckmans College of Design, Busnel, Daily Routine, Swedish Fashion Talents och Totême. Debuterar gör Johannes Adele, vinnare av Swedish Fashion Talents 2017. Under visningsdagarna väntar även presentationer som Bea Åkerlunds samarbete Bea4Ikea med Ikea. Bea Åkerlund ska även hålla i modesamtal och därtill ska Woolmark presenter ett samtal om hållbara affärsmodeller i modeindustrin. Medarrangörer är Brand Experience Scandinavia, BES, och partner är även Alfa Romeo, American Express, Grand Hôtel samt Redbull.

- Fashion Week Stockholm har nu verkat i över ett decennium och under denna tid påvisat vilken stor talang, kreativitet och innovation som Sverige besitter. Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Grand Hôtel som officiell arenapartner där Fashion Week Stockholm får en fortsatt unik plattform säger Emma Ohlson, generalsekreterare för Association of Swedish Fashion Brands, ASFB, i en kommentar.

Restaurang Rutabaga i Mattias Dahlgrens erbjuder enskilda frukostar, luncher och middagsevent och veckans internationella gäster bor över på hotellet.

 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

Rivia Sports växlar upp

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.144