23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stadium stärker omnitänket

Krympt inredning, mindre butiker och fullsortimentet representerat via stora skärmar. Stadium utvecklar sin digitala framtidsresa i den fysiska butiken.

I september tog Stadium sin omnikanalstrategi till en ny nivå med nya butikskonceptet på Drottninggatan i Stockholm. Samtidigt som inredningsmodulerna har krympt med en tredjedel i djup och bredd, har stora skärmar monterats för att locka kunden att shoppa i kedjans e-butik. Med mindre skrymmande inredning öppnas också möjligheten för mindre nischbutiker vars sortiment sedan kompletteras med hela produktutbudet via skärmen. Habit frågade Stadiums onlinechef, Fredrik Persson, hur sportkedjan ser på e-handeln just nu.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143