23948sdkhjf

Duo till Gina Tricot

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Gina Tricot har rekryterat Sophie Adamovic till ny kreativ chef och hon blir även modekedjans senior art director.

Sophie Adamovic har ett förflutet som frilansade art director för bland andra H&M, Weekday och Sony Music. Hon ska leda och stärka modeföretagets varumärke och tydliggöra identiteten och kommunikationen i bolagets samtliga kanaler.

Förutom Sophie Adamovic har Gina Tricot rekryterat Christine Svärd som ny CRM-chef. Hon kommer närmast från kommer från RISE, Research institutets of Sweden,  där hon varit med och byggt upp ett dotterinstitut efter AstraZeneca och har även ett förflutet i riskkapitalbranschen på Serendipity Innovations i Stockholm.

- Gina Tricot är inne i en oerhört spännande fas och vi är mycket glada över dessa två erfarna förstärkningar som kommer hjälpa bolaget i fortsatt stark riktning framåt, säger Magnus Månsson, vd på Gina Tricot i en kommentar.

Mer om: Gina Tricot
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.178