Redan som ung visste Ulrika Skoghag att hon ville jobba med kläder och inköp. Kanske inte så konstigt när hon omgavs av modeintresserade. Mamma Annah-Lena Skoghag drev Mouche på Jakobsbergsgatan i Stockholm, en av huvudstadens första boutiquer. Hennes styvmamma Elisabeth Skoghag jobbade med klädimport och lanserade 1995 varumärket Daily Sports. Under 1990-talet var golfsporten under tillväxt. Männen var i majoritet och modeuttrycket var konservativt – ”om det överhuvudtaget existerade något som man skulle kunna kalla mode”, reflekterar Ulrika Skoghag. I samband med att Johan Lindeberg satte svensk design på golfkartan med sin herrkollektion och Jesper Parnevik som frontfigur fick sporten en extra modeskjuts. Elisabeth Skoghag, själv golfspelare, såg chansen att skapa en kollektion.
Hon tar matchen om kvinnan
Årets Sportleverantör heter Daily Sports. Habit har träffat vd:n och ägaren Ulrika Skoghag som är andra generationen i familjeföretaget som designar golfkläder till kvinnor.