Best of Brands förvärvas

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan köps av Jönköpingsbaserad koncern där även Fribergs herr och dam ingår och vars butik på Asecs byter namn till Best of Brands.

Reach for the Stars-koncernen har köpt modekedjan Best of Brands och fusionerat den med en av Fribergs Herr och Dam. I dag finns  två butiker för Fribergs; en i Jönköping och en i Värnamo. Det är Jönköpingsbutiken som nu ska ingå i Best of Brands. Ny vd för Best of Brands är Henrik Hultman som även går in som delägare. Även ledningsgruppen är ny. Förvärvet gick igenom 1 december.

- Dessa butikskedjor har en bred målgrupp, duktig personal och bra citylägen i detaljhandeln. Vi ser en spännande tillväxt inte bara i butikerna utan även online. Det här är en enormt viktig marknadsplats för våra varumärken och kunder och vi ska förvalta den väl, säger Stefan Alvarsson, huvudägare för Reach for the Stars i en kommentar.

Best of Brands ägar- och grundarfamilj Rabenius har frånträtt sina operativa roller.

Reach for the Stars, där även logistik- och bemaninngföretaget OnePartnerGroup ingår, är en koncern med huvudsäte i Jönköping, som helt eller delvis äger bolag med en total omsättning på 2,5 miljarder kronor och ha cirka 2 700 anställda. I höstas tog OnePartnerGroup över modekedjans lager- och logitikverksamhet. 

Best of Brands omfattar totalt åtta fysiska butiker; i Stockholm, Umeå, Jönköping, Malmö och Göteborg samt e-handel.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Helomvändning krävs för Lindex

Arkiv

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Lyko till Finland

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Bergans med butik

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161