23948sdkhjf

J.Lindeberg med ny kreativ chef

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Livsstilsföretaget rekryterar kreativ chef för både sport och mode internt.

J.Lindeberg har utsett Jens Werner till kreativ chef med ansvar för både sport- och modedelen. En post som enligt företaget är nyinrättad och som nu besätts med en internrekrytering då Jens Werner redan arbetar i företaget i rollen som design director.

Han ligger bakom företagets nya activewear-kollektion, en sportmodekollektionen, som lanseras i butik i januari 2018. Ambitionen är en mer sammanhållen look med högteknologiska skidplagg och funktionsplagg för golf som också passar ihop med modedelen med skräddat, denim och läder.

- Att utse Jens till Creative Director för J.Lindeberg är den sista pusselbiten i de senaste årens arbete. Hans bakgrund, personlighet och hur han sömlöst blandar sport och mode på ett modernt sätt, är exakt vad vi behöver i vår ambition att bli nästa stora
livsstilsvarumärke, säger Johan Mark, vd sedan i januari i år.

Jens Werner har arbetat för J. Lindeberg sedan i oktober 2016 och har haft som uppdrag att se över alla koncept och arbetat nära Johan Lindeberg, varumärkets grundare, som arbetat som konsult för varumärket under de senaste två åren.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Från Åhléns till MQ

Hon är ny försäljningschef för MQ och kommer närmast från tung post hos varuhuskedjan.

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

Asos vinstvarnar

Peking för Acne Studios

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Handlarna tappar tron till jul

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Arkiv

Butiksnytt
Här öppnar XXL

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Ny designutbildning i Åre

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos sportmodeföretaget

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Balenciaga à la Provrummet

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Vill skapa skoklassiker

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

1.155