J.Lindeberg har utsett Jens Werner till kreativ chef med ansvar för både sport- och modedelen. En post som enligt företaget är nyinrättad och som nu besätts med en internrekrytering då Jens Werner redan arbetar i företaget i rollen som design director.
Han ligger bakom företagets nya activewear-kollektion, en sportmodekollektionen, som lanseras i butik i januari 2018. Ambitionen är en mer sammanhållen look med högteknologiska skidplagg och funktionsplagg för golf som också passar ihop med modedelen med skräddat, denim och läder.
- Att utse Jens till Creative Director för J.Lindeberg är den sista pusselbiten i de senaste årens arbete. Hans bakgrund, personlighet och hur han sömlöst blandar sport och mode på ett modernt sätt, är exakt vad vi behöver i vår ambition att bli nästa stora
livsstilsvarumärke, säger Johan Mark, vd sedan i januari i år.
Jens Werner har arbetat för J. Lindeberg sedan i oktober 2016 och har haft som uppdrag att se över alla koncept och arbetat nära Johan Lindeberg, varumärkets grundare, som arbetat som konsult för varumärket under de senaste två åren.