23948sdkhjf

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Webgallerian satsar på internationell expansion – i samband med detta söker de nya investerare.

– Vi har vidareutvecklat Webgallerian 3.0 till en riktigt avancerad och attraktiv marknadsplats på nätet och har lagt en mycket god grund för en snabb nordisk tillväxt. Vi söker nu tillväxtkapital från ett antal investerare för en fortsatt satsning på främst marknadsföring men även organisation och teknik, säger vd Ingemar Gleissman som grundade Webgallerian 2012 i ett uttalande.

Webgallerian är en marknadsplats på nätet som samlar mindre och medelstora webbutiker i en gemensam digital galleria.

Tanken är att plattformen ska fungera som ett "skyltfönster". 

– Vi har ett väl utmejslat koncept med redan 140 anslutna webbutiker som erbjuder fler än 425 000 produkter på en typ av marknadsplats som internationellt sett visat sig mycket framgångsrik. Vi är redo för en snabb nordisk expansion och söker nu finansiella partners för att accelerera denna process, säger Ingemar Gleissman.

Webgallerian öppnar därmed för delägare i en publik emission på maximalt 10 miljoner kronor under perioden 4 december till och med 29 december 15:00.

Priset är 9,25 kronor per aktie vilket motsvarar en bolagsvärdering (pre-money) på cirka 60 miljoner kronor. 

Marknadsplatsen fungerar i dag i en alfaversion med fortsatt vidareutveckling av vissa funktioner. En skarp slutversion förväntas lanseras senare i december.

Mer om:Webgallerian
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar i österled

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nyhetsbrev

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Arkiv

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Så sålde Inditex

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Skandinaviskt under ett tak

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Noa Noas vd lämnar

Nya i Gallerian

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.182