E-handelsföretag tar in 10 miljoner

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Webgallerian satsar på internationell expansion – i samband med detta söker de nya investerare.

– Vi har vidareutvecklat Webgallerian 3.0 till en riktigt avancerad och attraktiv marknadsplats på nätet och har lagt en mycket god grund för en snabb nordisk tillväxt. Vi söker nu tillväxtkapital från ett antal investerare för en fortsatt satsning på främst marknadsföring men även organisation och teknik, säger vd Ingemar Gleissman som grundade Webgallerian 2012 i ett uttalande.

Webgallerian är en marknadsplats på nätet som samlar mindre och medelstora webbutiker i en gemensam digital galleria.

Tanken är att plattformen ska fungera som ett "skyltfönster". 

– Vi har ett väl utmejslat koncept med redan 140 anslutna webbutiker som erbjuder fler än 425 000 produkter på en typ av marknadsplats som internationellt sett visat sig mycket framgångsrik. Vi är redo för en snabb nordisk expansion och söker nu finansiella partners för att accelerera denna process, säger Ingemar Gleissman.

Webgallerian öppnar därmed för delägare i en publik emission på maximalt 10 miljoner kronor under perioden 4 december till och med 29 december 15:00.

Priset är 9,25 kronor per aktie vilket motsvarar en bolagsvärdering (pre-money) på cirka 60 miljoner kronor. 

Marknadsplatsen fungerar i dag i en alfaversion med fortsatt vidareutveckling av vissa funktioner. En skarp slutversion förväntas lanseras senare i december.

Mer om:Webgallerian


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Modell för Ellos

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Klädskapare fick hederspris

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158