Ny vd till Designtorget

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Butikskedjan har ny vd med kompetens från Odd Molly och H&M.

Alexandra Wahlqvist har utsetts till ny vd i Designtorget. Hon tillträder i december och efterträder Therese Lindblad som varit tillförordnad vd sedan den 30 juni. Therese Lindblad fortsätter i bolaget som finanschef.

Alexandra Wahlqvist  beskrivs ha gedigen erfarenhet från retail och kommer från posten som  marknadschef på Interflora och har även  arbetat på flertalet positioner inom Odd Molly som e-handelschef och ansvarig för digital affärsutvecklingsansvarig. Därtill arbetade hon tidigare på H&M.

- För mig har Designtorget en unik plats på marknaden som den ledande aktören för designintresserade konsumenter som önskar hitta ny spännande design och formgivare. Jag ser potential i att ytterligare förstärka varumärket och att bli det självklara valet för nya formgivare att vilja marknadsföra sig på. Jag ser stora möjligheter att utveckla bolaget både online och i butik , säger Alexandra Wahlqvist.

Designtorget omfattar 11 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och på Arlanda samt e-handel. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget ägs av Novax som är ett helägt dotterbolag till Axel Johnson AB. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.257