Loke Stockholm lägger in högre växel

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Agenturen satsar med nya märken och tar in ny delägare.

Daniel Johnsson är ny delägare i Loke Stockholm. Han kommer från distributionsföretaget MnO där han arbetade som brand manager på varumärket Woolrich, och har tidigare jobbat på näthandeln Sportamore som inköpare.

– Hela agenturen växer tillsammans med Daniel och jag är så glad att ha honom ombord, säger Hanna Nordstrandh, grundare, vd och delägare, till Habit.

Agenturen har två nya varumärken i sin portfölj som nu ska växa på den skandinaviska marknaden. Det ena är tyska herrmärket Merz b. Schwanen – välkänt för sina ”farfarströjor”.

– Det är ett fantastiskt varumärke med bas i hantverket. Alla plagg görs i gamla loop wheeler-maskiner från 1920-talet, berättar Hanna Nordstrandh.

Det andra märket är kanadensiska Moose Knuckles Canada, som Daniel Johnsson tar med sig i in företaget.

– Det är ett coolt rock’n roll-märke som är en stark motvikt i vår portfölj.

Hanna Nordstrandh berättar att agenturen nu är redo att ta klivet till nästa nivå.

– Med ny delägare och en starkare profil med de två nya märkena är vi fyllda med ny energi och kraft. Vi har uppnått en balans och spännande synergi i agenturen som känns otroligt spännande. Nu ska vi sopa banan!

Mer om: Loke Stockholm


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

"Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

NK storsatsar på skönhet

Mikrovaruhus i Mölndal

H&M tar in självbetalningskassor

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Nyhetsbrev

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Arkiv

Itab vinstvarnar

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Hon lämnar Ellos

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Hit flyttar Moda Gent

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.191