23948sdkhjf

Loke Stockholm lägger in högre växel

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Agenturen satsar med nya märken och tar in ny delägare.

Daniel Johnsson är ny delägare i Loke Stockholm. Han kommer från distributionsföretaget MnO där han arbetade som brand manager på varumärket Woolrich, och har tidigare jobbat på näthandeln Sportamore som inköpare.

– Hela agenturen växer tillsammans med Daniel och jag är så glad att ha honom ombord, säger Hanna Nordstrandh, grundare, vd och delägare, till Habit.

Agenturen har två nya varumärken i sin portfölj som nu ska växa på den skandinaviska marknaden. Det ena är tyska herrmärket Merz b. Schwanen – välkänt för sina ”farfarströjor”.

– Det är ett fantastiskt varumärke med bas i hantverket. Alla plagg görs i gamla loop wheeler-maskiner från 1920-talet, berättar Hanna Nordstrandh.

Det andra märket är kanadensiska Moose Knuckles Canada, som Daniel Johnsson tar med sig i in företaget.

– Det är ett coolt rock’n roll-märke som är en stark motvikt i vår portfölj.

Hanna Nordstrandh berättar att agenturen nu är redo att ta klivet till nästa nivå.

– Med ny delägare och en starkare profil med de två nya märkena är vi fyllda med ny energi och kraft. Vi har uppnått en balans och spännande synergi i agenturen som känns otroligt spännande. Nu ska vi sopa banan!

Mer om: Loke Stockholm
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Stockmann tappar vd

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

The Kooples mot ny ägare?

Prisad modebutik öppnar webbutik

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Utmanande kvartal för Asos

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.113