Loke Stockholm lägger in högre växel

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Agenturen satsar med nya märken och tar in ny delägare.

Daniel Johnsson är ny delägare i Loke Stockholm. Han kommer från distributionsföretaget MnO där han arbetade som brand manager på varumärket Woolrich, och har tidigare jobbat på näthandeln Sportamore som inköpare.

– Hela agenturen växer tillsammans med Daniel och jag är så glad att ha honom ombord, säger Hanna Nordstrandh, grundare, vd och delägare, till Habit.

Agenturen har två nya varumärken i sin portfölj som nu ska växa på den skandinaviska marknaden. Det ena är tyska herrmärket Merz b. Schwanen – välkänt för sina ”farfarströjor”.

– Det är ett fantastiskt varumärke med bas i hantverket. Alla plagg görs i gamla loop wheeler-maskiner från 1920-talet, berättar Hanna Nordstrandh.

Det andra märket är kanadensiska Moose Knuckles Canada, som Daniel Johnsson tar med sig i in företaget.

– Det är ett coolt rock’n roll-märke som är en stark motvikt i vår portfölj.

Hanna Nordstrandh berättar att agenturen nu är redo att ta klivet till nästa nivå.

– Med ny delägare och en starkare profil med de två nya märkena är vi fyllda med ny energi och kraft. Vi har uppnått en balans och spännande synergi i agenturen som känns otroligt spännande. Nu ska vi sopa banan!

Mer om: Loke Stockholm


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så ska Scotch & Soda stärkas i Norden

Modebolaget satsar på 20 nya butiker i Norden, nytt kontor i Stockholm och förvärv av befintliga butiker. Vd för det nordiska bolaget är en tidigare vd på Gant.

Utomhus i Malmö

Malmö blir arena för outdoorbranschens internationella möte EOS nästa år.

Tommy Hilfiger väljer Milano

Efter Tommy Pier, Tommyland och Rock Circus väntar visning i Milano.

Lyko noteras

Jobb & karriär
Joseph Ribkoff med ny vd

Bitte Kai Rand till Agency V

De är nya i portföljen hos pr- och kommunikationsbyrån.

Nyhetsbrev

De visar i Köpenhamn

Modeveckan i månadsskiftet januari och februari innehåller fler än 25 visningar. Svenska Uniforms for the Dedicated finns i schemat.

Arkiv

Jul i modebranschen

Julhandeln minskar i betydelse i takt med att konsumtionen sprids ut mer under hela året, enligt Julrapporten från Svensk Handel.Dock väntas julhandeln slå rekord i år.

Egmont utökar i Outnorth

Butik för Schnayderman´s

Så ser skjortmärkets nya butik ut.

Plus

Stadium stärker omnitänket

Årets nätbutiker när kunderna väljer

Han går till Scandinavian Man

För stärkt kemikalielagstiftning i modebranschen

Plus

Åhléns laddar för trippelsälj

Intakt styrelse hos MQ

Bakhalt i modehandeln

Starka jämförelsetal tyngde modehandeln i november.

Bästa arbetsplatsen utsedd

Plus

Riggat för e-rusch

Kinesiskt mikroprismode väller in över gränserna och Black Friday och jul beräknas slå nya e-handelsrekord. Samtidigt kräver konsumenterna allt snabbare och mer flexibla leveranser. Gratis. Habit har kollat dagsläget i en stressad e-bransch.

Skräddat i fokus

Duo till Gina Tricot

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Utvecklingsfond stödjer textil arena

Nya ytor för Esprit

Nya under i Hansa

JBS Textile Group har öppnat butik i Malmö.

Risker för svensk handel vid brexit

Tillfälle för basker

Hon får hållbarhetsansvar

Från Bukowskis till Pantbanken

Han lämnar MQ

Gardeur i nya händer

Trögt för Bianco

Zalando i investeringstagen

Exklusiva smycken till NK och The Ritz

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

Tillfälligt för Nygårdsanna

Bekräftar: Lyko börsnoteras

Sänd till en kollega

0.124