23948sdkhjf

Så gick e-handeln i oktober

E-handelskonsumtionen ökade med nära 20 procent i oktober, enligt Postnords e-barometern konsument. Kläder och skor toppar alltjämt inköpslistan

Den totala e-handelskonsumtionen ökade med 19 procent jämfört med oktober i fjol och 65 procent av svenskarna e-handlade under månaden.

Mode, kläder och skor, toppar listan över mest frekvent inköpt vara och står för 40 procent av inköpen. Kläder och skor toppar även listan över de varor som svenskarna mest handlar från utländska sajter. 20 procent av svenskarna handlade från utländska webbutiker, samtidigt som ungefär vart fjärde paket skickades från utlandet.

Inte oväntat ökar inköpen via mobilen och 38 procent använde mobilen för inköp i oktober jämfört med 32 procent under samma månad i fjol.

Rapporten från Postnord visar också att en av tio e-handelskonsumenter väljer att returnera minst en vara.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063