Bäst betalda modemarknadsförare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

De är modebranschens bäst betalda marknadsförare och kommunikatörer, enligt Dagens Media.

Dagens Media har listat ett antal kommunikatörer och marknadsförarna med de högst lönerna och på listan återfinns ett antal personer verksamma i modebranschen som Lars-Johan Strand hos Daniel Wellington med en årslön 2016 om 2,7 miljoner kronor, Anna Tillberg Pantzar som 2016 fick 2,5 miljoner av H&M, Johan Hallin hos Lindex som hade strax över 2 miljoner i årslön 2016, Joakim Holmstrand som fick 1,6 miljoner från Kappahl som han lämnade tidigare i år.

Lina Söderqvist som är på väg från Åhléns till RNB hade 1,4 miljoner i årslön 2016, Glenda Marevind som bytt jobb från Lindex till Kappahl tjänade 1,3 miljoner kronor 2016. Även Ellos Marina Davarinou som hade en inkomst på 980 600 kronor 2016 finns med på listan. 

Toppar listan över de bäst betalda inom annonsörsbranschen gör Henry Sténson på Volvo som drog in 7,1 miljoner kronor 2016.

Högt upp på listan finns även Orkla Foods marknads- och innovationsdirektör Iréne Olsson med en lön om 3,3 miljoner kronor och Postnords kommunikationsdirektör Per Mossberg med en lön om 3,2 miljoner kronor som går i pension vid årsskiftet.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Nattklubb för New Black

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Hon lämnar Ellos

Arkiv

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.163