Bäst betalda modemarknadsförare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

De är modebranschens bäst betalda marknadsförare och kommunikatörer, enligt Dagens Media.

Dagens Media har listat ett antal kommunikatörer och marknadsförarna med de högst lönerna och på listan återfinns ett antal personer verksamma i modebranschen som Lars-Johan Strand hos Daniel Wellington med en årslön 2016 om 2,7 miljoner kronor, Anna Tillberg Pantzar som 2016 fick 2,5 miljoner av H&M, Johan Hallin hos Lindex som hade strax över 2 miljoner i årslön 2016, Joakim Holmstrand som fick 1,6 miljoner från Kappahl som han lämnade tidigare i år.

Lina Söderqvist som är på väg från Åhléns till RNB hade 1,4 miljoner i årslön 2016, Glenda Marevind som bytt jobb från Lindex till Kappahl tjänade 1,3 miljoner kronor 2016. Även Ellos Marina Davarinou som hade en inkomst på 980 600 kronor 2016 finns med på listan. 

Toppar listan över de bäst betalda inom annonsörsbranschen gör Henry Sténson på Volvo som drog in 7,1 miljoner kronor 2016.

Högt upp på listan finns även Orkla Foods marknads- och innovationsdirektör Iréne Olsson med en lön om 3,3 miljoner kronor och Postnords kommunikationsdirektör Per Mossberg med en lön om 3,2 miljoner kronor som går i pension vid årsskiftet.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.21