Rejäl tillväxt för Boozt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Den totala nettoomsättningen ökade med 45,7 procent till 454,9 miljoner kronor (312,3) under tredje kvartalet. Omsättningen för e-handeln ökade med med 52,8 procent till 440,6 miljoner kronor (288,3).

Det justerade rörelseresultatet uppgick till -12,5 miljoner kronor(-14,2) under tredje i kvartalet.

I rapporten skriver bolaget att de investeringar som gjorts i hanteringscentrat börjar ge avkastning med minskade ledtider och kostnad per order. Nu lanserar bolaget express- och leverans samma dag i december.

Som en följd av ökad nettoomsättning och de skalfördelar som kommer därav, så sjönk också andelen administrations- och övriga kostnader jämfört med föregående år”.

Under årets första nio månader uppgick den totala nettoomsättningen till 1 372,2 miljoner kronor (929,1) vilket var en ökning med 47,7 procent och nettoomsättningen för sajten landade på 1 319,8 miljoner kronor (855,8) i perioden vilket var en ökning om 54,2 procent.

Justerad rörelseresultat för perioden uppgick till -4,1 miljoner kronor(-18,7)

För helåret förväntar sig bolaget en nettoomsättningstillväxt på mer än 40 procent.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Arkiv

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Helomvändning krävs för Lindex

Bergans med butik

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.201