Parfymtjänst på export

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Svenska Sniph plockar in kapital och tar tjänsten till nya marknader.

Svenska parfymtjänsten Sniph tar in 5 miljoner kronor från nya och befintliga ägare i sin senaste investeringsrunda och påbörjar en internationella expansion. I veckan lanseras tjänsten i Storbritannien därefter är siktet inställt på resten av Europa.

Konceptet bygger på att prenumeranter testar en en ny doft från ett parfymhus varje månad och tanken är att utmana traditionell parfymbransch och möjliggöra förkonsumenter att upptäcka nya dofter och nischparfymer.

Befintliga ägare i Sniph är medieentreprenören Peter Settman och affärsänglarnatillika syskonen Helena Herlogsson och Fredrik Månsson samt inkubatorn Sting som nuväljer att återinvestera i bolaget. Dessutom går Rosello, som tidigare investerat iSpotify, samt ett flertal affärsänglar in som nya investerare som Anna Ljungbergh, Fredrik Berglund samt Tara Derakshan. Tara Derakshan tar även plats i bolagetsledningsgrupp

- Med unik erfarenhet av global tech-marketing och varumärkesbyggande är Tara ettdrömtillskott till teamet. Hon har en grym förmåga att tänka stort och agera personligt.Med sin stora passion för doft kommer Tara vara oerhört viktig för oss när vi nu tar parfym as a service till nya nivåer, säger Lisa Kjellqvist, vd och medgrundare i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Modell för Ellos

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Klädskapare fick hederspris

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159