Parfymtjänst på export

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Svenska Sniph plockar in kapital och tar tjänsten till nya marknader.

Svenska parfymtjänsten Sniph tar in 5 miljoner kronor från nya och befintliga ägare i sin senaste investeringsrunda och påbörjar en internationella expansion. I veckan lanseras tjänsten i Storbritannien därefter är siktet inställt på resten av Europa.

Konceptet bygger på att prenumeranter testar en en ny doft från ett parfymhus varje månad och tanken är att utmana traditionell parfymbransch och möjliggöra förkonsumenter att upptäcka nya dofter och nischparfymer.

Befintliga ägare i Sniph är medieentreprenören Peter Settman och affärsänglarnatillika syskonen Helena Herlogsson och Fredrik Månsson samt inkubatorn Sting som nuväljer att återinvestera i bolaget. Dessutom går Rosello, som tidigare investerat iSpotify, samt ett flertal affärsänglar in som nya investerare som Anna Ljungbergh, Fredrik Berglund samt Tara Derakshan. Tara Derakshan tar även plats i bolagetsledningsgrupp

- Med unik erfarenhet av global tech-marketing och varumärkesbyggande är Tara ettdrömtillskott till teamet. Hon har en grym förmåga att tänka stort och agera personligt.Med sin stora passion för doft kommer Tara vara oerhört viktig för oss när vi nu tar parfym as a service till nya nivåer, säger Lisa Kjellqvist, vd och medgrundare i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando större än H&M

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Nyhetsbrev

Röda siffror för Intersport

Arkiv

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.188