Twilfit ritar om butik

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Underklädeskedjan har öppnat nyrenoverad butik i Gallerian i Stockholm.

När konceptet togs fram utgick Twilfit från idén om att många kvinnor drömmer om en lyxig walk-in-closet. Resultatet blev ett koncept som uppges hylla den kvinnliga formen och skapa en intim, modern och inspirerande shoppingmiljö.

Med hjälp av digitala skärmar knyter Twilfit också ihop den fysiska butiken med den digitala. Konceptet är framtaget av Anna Gråbergs Berglind, head of visual sales and concept development på Twilfit, tillsammans med retailbyrån Workshop samt inredningsleverantören Hestra

Läs också: Trögare för Odd Molly

Twilfits nya flaggskeppsbutik bjuder inte bara besökaren på en ny butiksupplevelse, utan även ett utökat sortiment med varumärken som DKNY, Wacoal, Calvin Klein, Chantelle och Triumph. Bland de svenska varumärkena märks Odd Molly och Understatement Underwear, Swedish Stockings och intimhudvårdssmärket DeoDoc.
Läs också: Branschprofil ny delägare i Swedish Stockings


Nu är butiken äntligen färdig och den kommer garanterat att bjuda besökaren på en helt ny shoppingupplevelse. Den varma interiören, de generösa provrummen tillsammans med vår förstklassiga service ger de bästa förutsättningarna för en inspirerande shopping, säger Kajsa Claesson, vd, Twilfit i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Modell för Ellos

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Så ska Stayhard sälja mer denim

Nyhetsbrev

”Viktigt med praxis på området”

Arkiv

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Klädskapare fick hederspris

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Digitalt skifte pressar handlarna

Hon kommer till Köpenhamn

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.225