Twilfit ritar om butik

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Underklädeskedjan har öppnat nyrenoverad butik i Gallerian i Stockholm.

När konceptet togs fram utgick Twilfit från idén om att många kvinnor drömmer om en lyxig walk-in-closet. Resultatet blev ett koncept som uppges hylla den kvinnliga formen och skapa en intim, modern och inspirerande shoppingmiljö.

Med hjälp av digitala skärmar knyter Twilfit också ihop den fysiska butiken med den digitala. Konceptet är framtaget av Anna Gråbergs Berglind, head of visual sales and concept development på Twilfit, tillsammans med retailbyrån Workshop samt inredningsleverantören Hestra

Läs också: Han går till Odd Molly

Twilfits nya flaggskeppsbutik bjuder inte bara besökaren på en ny butiksupplevelse, utan även ett utökat sortiment med varumärken som DKNY, Wacoal, Calvin Klein, Chantelle och Triumph. Bland de svenska varumärkena märks Odd Molly och Understatement Underwear, Swedish Stockings och intimhudvårdssmärket DeoDoc.
Läs också: Trögare för Odd Molly


Nu är butiken äntligen färdig och den kommer garanterat att bjuda besökaren på en helt ny shoppingupplevelse. Den varma interiören, de generösa provrummen tillsammans med vår förstklassiga service ger de bästa förutsättningarna för en inspirerande shopping, säger Kajsa Claesson, vd, Twilfit i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så ska Scotch & Soda stärkas i Norden

Modebolaget satsar på 20 nya butiker i Norden, nytt kontor i Stockholm och förvärv av befintliga butiker. Vd för det nordiska bolaget är en tidigare vd på Gant.

Utomhus i Malmö

Malmö blir arena för outdoorbranschens internationella möte EOS nästa år.

Tommy Hilfiger väljer Milano

Efter Tommy Pier, Tommyland och Rock Circus väntar visning i Milano.

Lyko noteras

Jobb & karriär
Joseph Ribkoff med ny vd

Bitte Kai Rand till Agency V

De är nya i portföljen hos pr- och kommunikationsbyrån.

Nyhetsbrev

De visar i Köpenhamn

Modeveckan i månadsskiftet januari och februari innehåller fler än 25 visningar. Svenska Uniforms for the Dedicated finns i schemat.

Arkiv

Jul i modebranschen

Julhandeln minskar i betydelse i takt med att konsumtionen sprids ut mer under hela året, enligt Julrapporten från Svensk Handel.Dock väntas julhandeln slå rekord i år.

Egmont utökar i Outnorth

Butik för Schnayderman´s

Så ser skjortmärkets nya butik ut.

Plus

Stadium stärker omnitänket

Årets nätbutiker när kunderna väljer

Han går till Scandinavian Man

För stärkt kemikalielagstiftning i modebranschen

Plus

Åhléns laddar för trippelsälj

Intakt styrelse hos MQ

Bakhalt i modehandeln

Starka jämförelsetal tyngde modehandeln i november.

Bästa arbetsplatsen utsedd

Plus

Riggat för e-rusch

Kinesiskt mikroprismode väller in över gränserna och Black Friday och jul beräknas slå nya e-handelsrekord. Samtidigt kräver konsumenterna allt snabbare och mer flexibla leveranser. Gratis. Habit har kollat dagsläget i en stressad e-bransch.

Skräddat i fokus

Duo till Gina Tricot

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Utvecklingsfond stödjer textil arena

Nya ytor för Esprit

Nya under i Hansa

JBS Textile Group har öppnat butik i Malmö.

Risker för svensk handel vid brexit

Tillfälle för basker

Hon får hållbarhetsansvar

Från Bukowskis till Pantbanken

Han lämnar MQ

Gardeur i nya händer

Trögt för Bianco

Zalando i investeringstagen

Exklusiva smycken till NK och The Ritz

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

Tillfälligt för Nygårdsanna

Bekräftar: Lyko börsnoteras

Sänd till en kollega

0.138