Twilfit ritar om butik

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Underklädeskedjan har öppnat nyrenoverad butik i Gallerian i Stockholm.

När konceptet togs fram utgick Twilfit från idén om att många kvinnor drömmer om en lyxig walk-in-closet. Resultatet blev ett koncept som uppges hylla den kvinnliga formen och skapa en intim, modern och inspirerande shoppingmiljö.

Med hjälp av digitala skärmar knyter Twilfit också ihop den fysiska butiken med den digitala. Konceptet är framtaget av Anna Gråbergs Berglind, head of visual sales and concept development på Twilfit, tillsammans med retailbyrån Workshop samt inredningsleverantören Hestra

Läs också: Trögare för Odd Molly

Twilfits nya flaggskeppsbutik bjuder inte bara besökaren på en ny butiksupplevelse, utan även ett utökat sortiment med varumärken som DKNY, Wacoal, Calvin Klein, Chantelle och Triumph. Bland de svenska varumärkena märks Odd Molly och Understatement Underwear, Swedish Stockings och intimhudvårdssmärket DeoDoc.
Läs också: Branschprofil ny delägare i Swedish Stockings


Nu är butiken äntligen färdig och den kommer garanterat att bjuda besökaren på en helt ny shoppingupplevelse. Den varma interiören, de generösa provrummen tillsammans med vår förstklassiga service ger de bästa förutsättningarna för en inspirerande shopping, säger Kajsa Claesson, vd, Twilfit i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Helomvändning krävs för Lindex

Arkiv

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Lyko till Finland

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Bergans med butik

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.239