23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Wagner expanderar i Sverige

Danska herrmodekedjan Wagner har stora planer för verksamheten i Skandinavien. I höst invigs tredje butik i Sverige.

Med invigningen av en ny butik i Sollentuna Centrum har Wagnerkedjan nu 75 butiker sammanlagt. 54 av butikerna finns i hemlandet Danmark, 19 i Norge och tre i Sverige.

Fler butiker är på gång i Sverige efter den framgång de tre första butikerna redan har visat. Under våren 2018 planerar Wagner att öppna ytterligare butiker i Väla Centrum, Helsingborg samt i Hallarna, Halmstad.

– Vi ser ett tydligt behov i Sverige för en mellanmarknad med ett multibrand-koncept för herrar. Wagner är uppbyggt kring fem starka modevarumärken som koncernen själv utvecklar och designar: Lindbergh, Shine, Bison, Junk de Luxe och Jack’s. Modet förändras ständigt och designteamet bakom kedjan håller koll på trenderna, säger Henrik Paulun, vd för International Retail i PWT Group.

Den första Wagnerbutiken grundades 1946 i Aalborg, Danmark. Wagnerkedjan är en del av den danska modekoncernen PWT Group som även står bakom butikskonceptet Tøjeksperten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172