Modeinkubatorn med nytt namn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Inkubatorn i Borås förtydligar verksamheten vilket innebär bland annat att modeinkubatorn byter namn.

Modeinkubatorn, ModeInk, i Borås byter namn till FashionInk. Namnbytet är en del av att Inkubatorn i Borås genomgått förändringar för att förtydliga verksamheten. Det andra affärsområdet som ingår Inkubatorn och som arbetar med teknikbaserade bolag får namnet BusinessInk.

- Vi har länge sett ett behov av att förtydliga våra affärsområden. Eftersom Modeinkubatorn agerar nationellt med många kontakter och kunder i Stockholm och övriga landet, är det lätt att tro att det är en egen verksamhet. Vi tycker dock att det är viktigt att förklara att det är en del av Inkubatorn i Borås, då vi är stolta över stadens och regionens textila kompetens. Samtidigt vill vi förstärka vårt varumärke för den verksamhet som i huvudsak arbetar med teknikbaserade startups. Det blir enklare nu när vi har ett eget varumärke där, säger Henrik Jansson, vd för Inkubatorn i Borås.

2012 förvärvades Espira Inkubator AB av Borås Stad och bytte samtidigt namn till Inkubatorn i Borås AB.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Helomvändning krävs för Lindex

Arkiv

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Lyko till Finland

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Bergans med butik

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159