Kappahl väntar tapp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mild höst, felanpassad kampanjstrategi och avvaktande konsumtion gör att kedjan aviserar lägre rörelseresultat för första kvartalet.

Kappahl bedömer att rörelseresultatet för första kvartalet 2017/2018, september till november, blir lägre än motsvarande kvartal i fjol. Rörelseresultatet väntas uppgå till 100 miljoner kronor jämfört med 145 miljoner kronor för motsvarande period. 

 – Försäljningen under kvartalet har hittills inte levt upp till våra förväntningar. Det beror framförallt på att vår pris- och kampanjstrategi i det generellt hårda marknadsklimatet i höst inte gett den effekt vi önskat, säger Kappahls vd och koncernchef Danny Feltmann. 

Kedjan skriver i ett pressmeddelande att de misslyckats med att anpassa pris- och kampanjsstrategi som i förlängningen ska leda till att fullprisförsäljningen ökar. Nu ska strategierna ses utan att god kostnadskontroll går förlorad.

Kedjans delårsrapport för första kvartalet, september-november 2017, presenteras 20 december.

Mer om: Kappahl


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Väskmärket tar plats i Stockholm

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Nyhetsbrev

Teater blir cykelbutik – Planerar 40 butiker i Skandinavien

Arkiv

Dags att anmäla brott i butik

Bik Bok bygger om

Nyrenoverad butik på Kungsgatan i Stockholm återinvigs i slutet april.

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

”Butiken kommer ha hög sportmodegrad”

I slutet av augusti öppnar Sportringen butik om 1 400 kvadratmeter i Stadiums tidigare lokal i Halmstad.

Vd-skifte på Nelly

Hon går in som tillförordnad vd när Jan Wallsin lämnar e-modehandlaren efter mindre än ett år.

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Pitti Uomo byter representant

Nytt nummer av Habit

Möt Hannah Widell och Amanda Schulman - modebranschens nya entreprenörer.

Jobb & karriär
Hon föreslås till Kinneviks styrelse

Styrelseproffs och ledamot i Aktiemarknadsnämnden till Kinnevik.

Nividas öppnar nytt i Stockholm - Därför lämnar 8848 Altitude butikslokalen

Oförändrat i Footway Group

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Han ritar åt modemärke - Fler än fyra elefanter

Modemärket A Day`s March samarbetar med illustratören, formgivaren och konstnären Owe Gustafson.

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Salming stänger och öppnar

Tre lämnar Qliro - Styrelseordförande kliver av

Ny duo till Björn Borg

Butik för Meindl

Här öppnar Wagner

Gant tappar finanschef

Stayhard fortsätter designsamarbete

Presskontakterna plockar in nytt

Jobb & karriär
Han lämnar Kicks

Modekedja poddar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134