Kappahl väntar tapp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mild höst, felanpassad kampanjstrategi och avvaktande konsumtion gör att kedjan aviserar lägre rörelseresultat för första kvartalet.

Kappahl bedömer att rörelseresultatet för första kvartalet 2017/2018, september till november, blir lägre än motsvarande kvartal i fjol. Rörelseresultatet väntas uppgå till 100 miljoner kronor jämfört med 145 miljoner kronor för motsvarande period. 

 – Försäljningen under kvartalet har hittills inte levt upp till våra förväntningar. Det beror framförallt på att vår pris- och kampanjstrategi i det generellt hårda marknadsklimatet i höst inte gett den effekt vi önskat, säger Kappahls vd och koncernchef Danny Feltmann. 

Kedjan skriver i ett pressmeddelande att de misslyckats med att anpassa pris- och kampanjsstrategi som i förlängningen ska leda till att fullprisförsäljningen ökar. Nu ska strategierna ses utan att god kostnadskontroll går förlorad.

Kedjans delårsrapport för första kvartalet, september-november 2017, presenteras 20 december.

Mer om: Kappahl


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando större än H&M

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Nyhetsbrev

Röda siffror för Intersport

Arkiv

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158