Haglöfs lanserar nytt butikskoncept

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Ska levandegöra märket i den fysiska butiksmiljön.

I början av november öppnar outdoorföretaget ny butik på Kungsgatan. Samtidigt introduceras ett nytt koncept där kunden ska bjudas in till ”Haglöfs värld”.

Våra kunder kommer att mötas av en helt ny butiksupplevelse där vi vill skapa en mötesplats för alla som gillar att vara utomhus, säger Haglöfs vd Peter Fabrin i ett pressmeddelande.

I det nya konceptet finns referenser till klassisk allmoge och hantverk som kombineras med moderna inslag. Färgskalan är hämtad från renlav, hjortron, björkved och granit.

Den nya butiken utgör ett första steg i Haglöfs strategi att bli mer relevanta, öka kännedomen och stärka varumärkesuppfattningen genom att öppna nya butiker och shop-in-shops runt om på nyckeldestinationer i Europa. Tillsammans med vår egna online-handelsplattform är planen att driva långsiktig tillväxt och lönsamhet för Haglöfs, säger Peter Fabrin.

Mer om: Haglöfs


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

H&M får inte plagiera Adidas-konceptet

EU-domstolen fastslår att H&M inte får använda parallella streck på sina sportkläder. Konceptet tillhör Adidas.

Black Friday blir Green och går till välgörenhet

Newbie öppnar första butiken i London

Black Friday hetare än någonsin

Black Friday väntas slå nya försäljningsrekord i år.

Nytt flaggskepp från Twilfit i Gallerian

Wagner expanderar i Sverige

Nyhetsbrev

Här är alla vinnare i Habit Modegalan 2017

På torsdagskvällen utsågs 13 vinnare under Habit Modegalan som ägde rum på Berns Salonger i Stockholm under ledning av Ebba Kleberg von Sydow.

Arkiv

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

H&M faller på börsen

Hon är Årets Hederspristagare

HABIT MODEGALAN. Galan avslutades på torsdagskvällen med att prisa en person som betytt mycket för branschen.

Aim’n är Årets Nykomling

HABIT MODEGALAN. Sportvarumärket från Halmstad kammande hem priset Årets Nykomling. Vagabond tilldelades Årets Modeexportpris.

Ida Sjöstedt är Årets Designer

HABIT MODEGALAN. Ida Sjöstedt tilldelades under torsdagen priset Årets Designer på Habit Modegalan. Året Hållbarhetspris gick till barnmodevarumärket Mini Rodini.

Varumärket som är kung av denim

HABIT MODEGALAN. Göteborgsvarumärket Dr Denim prisades i kategorin Årets Denimleverantör. Årets Sportleverantör är Daily Sports och Årets Leverantör Our Legacy.

Kavat har bästa inredningskonceptet

HABIT MODEGALAN. Skoleverantören Kavat tilldelades Årets Inredningkoncept medan Årets Modebutik vanns av Stockholmsbutiken Adisgladis.

Lindex vann Årets Omnikanal-pris

HABIT MODEGALAN. På torsdagskvällen samlades branschen till Habit Modegalan på Berns i Stockholm. Först ut att ta emot pris var Lindex. Därefter avslöjades Årets Butikssäljare och Årets Modekedja.

Samarbete för New Black

Trögt kvartal för IC Group

Minskad försäljning för bland annat Tiger of Sweden sänkte IC Groups omsättning för första kvartalet. Koncernen fortsätter se över ägandet av Peak Performance.

Han ska leda ny sportjätte

Team Sportia och Sportringen bildar SGN Sport. Därtill väntar lansering av ett nytt koncept inom cykel nästa år.

Rfid-teknik för spårning och återvinning

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

H&M får rätt i Högsta förvaltningsdomstolen

Intersport pudlar om kampanj

Fördubblad orderingång – under en dag

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Helsingborgscentrum byter namn

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Svagt kvartal för Lexington Company

Modeinkubatorn med nytt namn

Virtuellt designmuseum

Dyrare skor i oktober

Frankenius ny i Sandströms styrelse

Vinnova stöttar We are Spindye

Tiger of Sweden till Pelican Studio

Lyko satsar eget

Med sikte på C4 Shopping

Kvällsleverans från Åhléns

Sänd till en kollega

0.145