Hon boostar Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholm Fashion Districts vd får pris av Stockholms Handelskammare.

Helena Waker, vd för Stockholm Fashion District och Association of Trade Partners Sweden/Agenturföretagen, tilldelas Stockholms Handelskammares utmärkelse Boosting the capital. Priset tilldelas personer som på olika sätt verkar för att göra Stockholm roligare och lyfta regionen när det handlar om innovation, inkludering och utåtriktad verksamhet. 


Motivering
till priset lyder:
För sitt initiativ till Stockholm Fashion District där Helena Waker har lyckats samla en tidigare splittrad bransch och skapat ett kluster och en mötesplats för hela Sveriges modeindustri.

- Med Stockholm Fashion District fick vi en unik chans att bygga upp en internationell och långsiktig handel- och affärsmötesplats för modebranschen i Sverige. Grundidén om att effektivisera, inspirera och att samla inköpare, designers och leverantörer på ett och samma ställe har förverkligats i denna hub för modebranschen. Möjligheten kom i ett viktigt skede för Stockholm och Sverige och vi är väldigt stolta och glada över att projektet har fallit så väl ut och ser fram emot att fortsätta stötta och utveckla modebranschen,
säger Helena Waker i en kommentar till utmärkelsen som delas ut på tisdagen 7 noovember.

I Stockholm Fashion District i Nacka strand ryms 700 modevarumärken i ett distrikt som omfattar 20 000 kvadratmeter med mässor, showroom och events. Fler än 22 större handelsinriktade event arrangeras i området årligen.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

Rivia Sports växlar upp

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.233