Jollyroom växer inom barnmode

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren ökar inom segmentet kläder och skor och anställer nya medarbetare för att efterfrågan.

E-handlaren växer enligt egen uppgift kraftig inom barn- kläder och skor och har haft en tillväxt om 80 procent inom segmentet.

- Vi har haft en kraftfull tillväxt inom kläder och skor. Ett vecko-tempo på 5000 par skor visar att vi är på rätt väg. Modeller från stora kända varumärken och ett bra eget sortiment blir en bra kombination. Nu rekryterar vi ett antal nya medarbetare till kläder- och skoavdelningen för att möta 2019 och 2020 med ett än mer kraftfullt erbjudande, säger Isabel Borén, kategorichef kläder och skor hos e-handlaren.

Jollyroom startades av grundarna bakom Komplett 2010 och Olle Sauar är grundare och huvudägare, med en ägarandel om 62,5 procent, till sajten vars omsättningen landade på 658 miljoner kronor i fjol. Egmont äger resterande del,  37,5 procent 

Under oktober månad 2017 nådde bolaget en toppnotering på över 100miljoner.

E-handlaren har nu ambitionen att nå 1 miljard i omsättning under innevarande år 2017. Lager och huvudkontor finns i Hisings Kärra utanför Göteborg och e-handlaren har totalt 300 anställda.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny vd för Åhléns Outlet

Han går till Intersport

Jarno Vanhatapio kliver in i Intersports styrelse.

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Så blir MoS en bättre plats

Rand central i Polarns nya inredning

Barnklädeskedjan Polarn O. Pyret presenterar nytt inredningskoncept i mars.

Jack & Jones lanserar barnmode

Nyhetsbrev

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Arkiv

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Modell för Ellos

Kissie-domen: ”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Så ska Stayhard sälja mer denim

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Här öppnar Deichmann igen

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Tillfälligt för Isbjörn

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.187