23948sdkhjf

Jollyroom växer inom barnmode

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren ökar inom segmentet kläder och skor och anställer nya medarbetare för att efterfrågan.

E-handlaren växer enligt egen uppgift kraftig inom barn- kläder och skor och har haft en tillväxt om 80 procent inom segmentet.

- Vi har haft en kraftfull tillväxt inom kläder och skor. Ett vecko-tempo på 5000 par skor visar att vi är på rätt väg. Modeller från stora kända varumärken och ett bra eget sortiment blir en bra kombination. Nu rekryterar vi ett antal nya medarbetare till kläder- och skoavdelningen för att möta 2019 och 2020 med ett än mer kraftfullt erbjudande, säger Isabel Borén, kategorichef kläder och skor hos e-handlaren.

Jollyroom startades av grundarna bakom Komplett 2010 och Olle Sauar är grundare och huvudägare, med en ägarandel om 62,5 procent, till sajten vars omsättningen landade på 658 miljoner kronor i fjol. Egmont äger resterande del,  37,5 procent 

Under oktober månad 2017 nådde bolaget en toppnotering på över 100miljoner.

E-handlaren har nu ambitionen att nå 1 miljard i omsättning under innevarande år 2017. Lager och huvudkontor finns i Hisings Kärra utanför Göteborg och e-handlaren har totalt 300 anställda.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Babyshop plockar in marknadschef

E-handelsgruppen har även en ny creative director.

Kappahl krymper styrelsen

Jobb & Karriär
Efter skandalen – XXL med ny Sverigechef

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Mötet med kunden ska göra skillnad

Kunddrivet ledarskap – nyckeln till framgång inom retail

Zara sprängde miljardvallen

Nyhetsbrev

Houdini Sportswears e-handel prisad

Arkiv

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Här öppnar JC

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Monki startar community

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.123