23948sdkhjf

Från Åhléns till RNB

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon kliver på som vd för departments & stores och tillträder senast i vår.

Lina Söderqvist lämnar Åhléns och rollen som marknadschef för att kliva på som vd för Retail and brands verksamheter på NK i Stockholm och Göteborg, departments & stores.

Hon tillträder senast i april nästa år och ska ingå i koncernledningen. Lina Söderqvist kommer närmast från Åhléns och posten som marknadschef. Hon har även ett förflutet från Björn Borg och reklambyrån King. 

Hon efterträder Hanna Graflunnd Sleyman som lämnade RNB i augusti. Från december och till det att Lina Söderqvist tillträder kliver Polarn O. Pyrets vd in som tillförordnad vd för sektionen. 

- Jag är mycket glad att ha rekryterat Lina till rollen som vd för Departments & Stores och medlem av koncernledningen i RNB. Lina har en gedigen bakgrund som ledare inom detaljhandel och reklam med erfarenhet av marknadsföring, verksamhetsutveckling och e-handel. Rekryteringen av Lina innebär att vi får en person som kan vidareutveckla Departments & Stores verksamhet på NK-husen i Stockholm och Göteborg i nära samarbete med AB NK, säger Magnus Håkansson, vd och koncernchef i en kommentar.

Så sent som för ett par veckor sedan tilldelades Lina Söderqvist tidningen Resumés pris som Sveriges bästa marknadschef 2017. Hon har arbetat som marknadschef hos Åhléns sedan 2015.

Mer om: RNB
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.108