För urban cyklist

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Poc lanserar kollektion för stadscyklisten.

Poc lanserar i veckan kollektionen Poc and forth; en kollektionen som innefattar parkas i vattenavstötande material, vindjackor, västar, solglasögon, skoskydd och hjälmar 

Detaljer som osynliga reflexer, förlängbara ärmar och huvor anpassade för att kunna bäras över hjälm är detaljer som utmärker kollektionen som är framtagen för stadscyklisten som inte heller vill göra avkall på modegraden.

– Tillväxten av fenomenet cykelpendling är väldigt inspirerande och en självklar del i att stödja en grönare värld. Målet med POC & forth har varit att göra pendlingen säkrare och hylla cykeln som transportmedel. Vi vill få fler att använda cykeln i vardagen och skapa mode med ett verkligt syfte, säger Monica Lindström, produktdesigner på märket i en kommentar.

Till kollektionen har företaget tagit fram den appen C.Me som är utvecklad för iPhone. Genom den röststyrda appen kan cyklisten öka synligheten och tydligt signalera till sina medtrafikanter i vilken riktning de ska köra. Telefon placeras i en utfällbar specialanpassad ficka bak på ytterplaggen. 

Kollektionen lanseras i egna kanaler samt via utvalda butiker.

Mer om: Poc


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap.

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Klädskapare fick hederspris

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Nyhetsbrev

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Arkiv

Zalando blir mer fysiskt

Nyputsat hos GSL

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

Ny riktning för Depeche

River Island öppnar barnmodekoncept

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.208