Han blir digital butikschef

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Outnorth inrättar ny tjänst.

Ola Gustafsson har rekryterats till tjänsten som digital butikschef hos Outnorth. Han tillträdde 1 oktober och har när 20 års erfarenhet frångedigen e-handel. Han har bland annat drivit upp sajten patroner.se och följde med till Nordic Inc när sajten förvärvades och arbetat där som marknadschef. 

- Det här är en helt ny tjänst hos Outnorth. Det handlar om att öka konkurrenskraften både nationellt och internationellt – genom att möta kunderna på rätt sätt helt enkelt och få fler att uppleva skandinavisk outdoor, vare sig det handlar om kläder och prylar eller om själva upplevelsen, säger Ola Gustafsson i en kommentar.

Ola Gustafsson tillträdde som digital butikschef 1 oktober. 

Mer om: Outnorth


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Nyputsat hos GSL

Nyhetsbrev

Helomvändning krävs för Lindex

Arkiv

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Lyko till Finland

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Bergans med butik

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pandora till Linden

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Ökning för köpcentrumjätte

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.175