23948sdkhjf

LTB jeans poppar upp på Åhléns city

Denimvarumärket lanseras i Sverige med en tillfällig yta på varuhuset i Stockholm.

30:e oktober öppnas en tillfällig yta om 24 kvadratmeter på Åhléns Citys damplan i Stockholm för varumärket LTB jeans. Förutom mode ska det finnas möjlighet till olika aktiviteter på ytan som att skapa och förse denimprodukter med egna motiv.

Varumärket grundades 1994 och drivs av producenten CAK Group, en av Turkiets största tillverkare inom klädindustrin.

Märket är etablerat i södra Europa och har investerat kraftigt för att också etablera sig i Norra Europa där Skandinavien beskrivs som en viktig marknad.

Skandinaviska marknaden styrs för märket av agenturen M & J Fashion Agency, som tillsammans med den europeiska distributören i Paris ska etablera märket i regionen.

Tillsammans med den franska gruppen fokuserar M&J Fashion agency på att utveckla en nordeuropeiskt look för LTB jeans med skandinaviska uttryck och trender inom denim.

Märket har fokus på denim, med de senaste trenderna i fokus och med säsongsbetonade tvättar. Därtill ska märket utveckla ”fast fashion” kollektioner föratt kunna kombinera det förbokade också med nyhetsvärde mitt i säsong.

Till hösten lanseras LTB i ett 30-tal butiker och en stor samarbetspartner är Åhléns city i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079