23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Frank Dandy satsar grönt

Underklädesföretaget uppgraderar baskollektionen och döper den till Legend organic.

Frank Dandys baskollektionen ”Legend” nylanseras i uppgraderad version tillverkad av certifierad ekologisk bomull. I samband med lanseringen presenteras karaktären ”The Organic Legend” som symbol för satsningen.

För oss är det viktigt att påvisa de naturliga materialen i produkterna samtidigt som vi vill utmana det traditionella sättet i hur vi med många i vår bransch marknadsför underkläder.  Som företag handlar det om att bry sig genom hela processen,  säger vd Daniel Westerberg i en kommentar.

Kollektionen säljs genom egna kanaler samt via utvalda återförsäljare i butik och online.Frank Dandy säljs i Skandinavien, Japan, Australien och USA och grundades 2003.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02