23948sdkhjf

Positivt för Nelly och Qliro Group

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-modehandlaren Nellys omsättning ökade tvåsiffrigt under tredje kvartalet, enligt Qliro Groups delårsrapport.

Nellys omsättning ökade med 10 procent till 278 miljoner kronor och rörelseresultat före av- och nedskrivningar ökade med 17 miljoner kronor till 24 miljoner kronor under tredje kvartalet. Det framgår av Qliro Groups delårsrapport för årets första nio månader.

Försäljningen inom Nelly och NLY Man drevs enligt bolaget delvis av en hög andel egna varumärken i förhållande till total försäljning och god lojalitet i kundgruppen.

För affärsområdet Fashion där Nelly och NLY Man ingår vill bolaget att en organisk tillväxt om i genomsnitt 8 procent per år ska uppnås och att rörelsemarginal före av- och nedskrivningar ska landa på minst 6 procent.

Totalt uppgick koncernens nettoomsättning  868,1 (822,6) miljoner kronor vilket var en ökning med 6 procent (4 procent rensat för valutakursförändringar). Rörelseresultatet uppgick till 3,4 miljoner kronor(-30,9) och bruttomarginalen förstärktes med 5,6 procentenheter till 23,6 procent i kvartalet.

”Marknaden för e-handel är under snabb förändring. Under året har vi stärkts i tilltron till vår strategiska inriktning att bredda marknadsplatsen, förstärka egna varumärken inom mode, effektivisera logistiken, dra nytta av datadrivna kundrelationer och bredda vår roll i värdekedjan med finansiella tjänster. Vi arbetar vidare för att förverkliga strategin med kontinuerliga effektiviseringar och investeringar” skriver vd och koncernchef Marcus Lindqvist i rapporten.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Kedjorna som driver omsättningen

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Arkiv

Underklädeskedja öppnar outlet

Höjt tillväxtmål för Nelly

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Så ser en hållbar ledare ut

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Vestiaire Collective med nytt utseende

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Rizzo läggs ned som butikskedja

Stadium omorganiserar och varslar - satsar digitalt

Sportkedjan slår ihop avdelningar och flyttar delar av verksamheten från Norrköping till Solna.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Norsk modekedja blir dansk

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148