Positivt för Nelly och Qliro Group

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-modehandlaren Nellys omsättning ökade tvåsiffrigt under tredje kvartalet, enligt Qliro Groups delårsrapport.

Nellys omsättning ökade med 10 procent till 278 miljoner kronor och rörelseresultat före av- och nedskrivningar ökade med 17 miljoner kronor till 24 miljoner kronor under tredje kvartalet. Det framgår av Qliro Groups delårsrapport för årets första nio månader.

Försäljningen inom Nelly och NLY Man drevs enligt bolaget delvis av en hög andel egna varumärken i förhållande till total försäljning och god lojalitet i kundgruppen.

För affärsområdet Fashion där Nelly och NLY Man ingår vill bolaget att en organisk tillväxt om i genomsnitt 8 procent per år ska uppnås och att rörelsemarginal före av- och nedskrivningar ska landa på minst 6 procent.

Totalt uppgick koncernens nettoomsättning  868,1 (822,6) miljoner kronor vilket var en ökning med 6 procent (4 procent rensat för valutakursförändringar). Rörelseresultatet uppgick till 3,4 miljoner kronor(-30,9) och bruttomarginalen förstärktes med 5,6 procentenheter till 23,6 procent i kvartalet.

”Marknaden för e-handel är under snabb förändring. Under året har vi stärkts i tilltron till vår strategiska inriktning att bredda marknadsplatsen, förstärka egna varumärken inom mode, effektivisera logistiken, dra nytta av datadrivna kundrelationer och bredda vår roll i värdekedjan med finansiella tjänster. Vi arbetar vidare för att förverkliga strategin med kontinuerliga effektiviseringar och investeringar” skriver vd och koncernchef Marcus Lindqvist i rapporten.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.214