23948sdkhjf

Så ska Rodebjer växa på nätet

Modeföretaget har stora tillväxtplaner för den egna e-handel som i dag står för 15 procent av omsättningen.

Modeföretaget Rodebjer satsar på en större närvaro på nätet med nya arbetssätt. Efter att ett nytt system som bättre integrerade webb och övriga system sjösattes i juli förra året så har försäljningen enligt modeföretaget ökat och står i dag för 15 procent av omsättningen.

Målet för det här räkenskapsåret är att öka försäljningen inom egen e-handel med 40 procent och hittills är vi helt klart on track, säger Janne Kalian, e-handels och omnikanalsansvarig på Rodebjer i en kommentar.

Merparten av besökarna till plattformen kommer enligt företaget från mobilen och då behövdes ett nytt koncept för sajten. Med en ny plattform följde en helt ny global sajt med nio lokaliserade varianter och med fyra olika valutor.

De tidigare tillväxtplanerna begränsades enligt företaget av krav på egen drift och allt för många tredjepartsverktyg menar företaget och r att kunna växa behövdes ett helhetsverktyg som bättre tillät tillväxt och nya funktioner samtidigt som mer fokus skulle kunna riktas mot den faktiska försäljningen.Den nya plattformen är framtagen av Salesforce och lösningen Commerce Cloud.

I planerna för modeföretagets framtida expansion nämns hämta i butik-tjänst och Janne Kalian menar att plattformen öppnar upp för nya möjligheter också när det gäller expansion av fysiska butiker.

Endless Isle-funktionen som kopplar mot webblagret skulle vi kunna öppna fler mindre butiker men ändå kunna erbjuda kunderna komplett sortiment, säger Janne Kalian.

-Samtidigt är det väldigt enkelt att expandera utåt mot sociala kanaler, där vi redan börjat mot Facebook, eller att starta samarbeten med externa säljplattformar direkt i vårt eget system.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125