23948sdkhjf

Lågpriskedjan söker sig inåt

Fler och mindre butiker och i centrala lägen är svenska lågprismodekedjan Club Xprs framtida melodi. Kedjan funderar på bredda etableringspaletten från externt till centralt.

För två och ett halvt år sedan öppnade lågpriskedjan Club Xprs  första butikerna; i Barkarby nordväst om Stockholm och i Ingelsta Handelscentrum i Norrköping.
I dag har kedjan fyra butiker, alla i storleksordningen 1 600  till 1 800 kvadrameter och fler butiker är på gång.

– Vi tittar på flera ytor i dagsläget i större köpcentrum. Vi ser också att vi skulle passa väldigt bra in i mer centrala lägen, säger kedjans grundare Victor Appelqvist, som har bakgrund från  Gina Tricot och ingår i grundarfamiljen.

Kedjan började med fysiska varuhus och i  april i år startades e-handel.
– Vi växer kraftigt online och har mycket intressanta nyckeltal där, så det blir spännande framöver, säger Victor Appelqvist utan att vilja precisera närmare.

2016 omsatte bolaget 39,3 miljoner kronor.
– Vi vill i första hand vara offensiva i vårt segment på marknaden och bygga upp en välgjord grund och det kostar såklart i början. Vi har räknat med att det tar några år att göra vinst. Det är mycket som ska falla på plats när man startar helt nytt, säger Victor Appelqvist.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11