23948sdkhjf

De lanserar skönhetsmärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En internationellt känd skådespelare,en musikmanager och en frisörprofil står bakom nytt skönhetsföretag som nu lanserar parfymserie.

N.C.P Olfactives är ett nytt företag inom skönhet och kosmetik grundat av Noomi Rapace, musikprofilen Ash Pournouri, frisören- och hårstajlisten Steve Terry och Jonas Nilsson, tidigare vd för CCS Helthcare som nu lanserar en första produktserie om sju parfymer.

Nu plockar bolaget in pengar även in pengar i en emissionen på totalt fyra miljoner kronor där privata investerare och även Almi Invest går in.

Parfymerna har tagits fram i samarbete med Yann Vasnier, som är ansvarig parfumör på välrenommerade dofthuset Givaudan i Paris.

Skönhetsföretaget planerar att lansera flera produkter enligt samma koncept framöver i samarbete med olika aktörer. Sortimentet ska säljas via egen e-handel och utvalda återförsäljare i fysiska butiker.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Stockmann tappar vd

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

The Kooples mot ny ägare?

Prisad modebutik öppnar webbutik

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Utmanande kvartal för Asos

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158