23948sdkhjf

De säljer herrmodesajt till RNB

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen fortsätter att satsa på herrmode på nätet och förvärvar e-herrmodeaktören Frontmen.com. Det är andra gången e-handlaren byter ägare i år.

Mode- och retailkoncernen RNB förvärvar i en inkråmsaffär Frontmen.com som grundades av Oscar Arrsjö och Mathias Hulvén, då som Fashionisland, 2008. Sajten har gått under namnet Frontmen sedan 2015.

Säljare är Fashionisland Sverige AB som ägs av Mats Ljungström, Erik Paulssons bolag Backahill och riskkapitalbolaget Wellstreet. Så sent som i mars i år gick Sir of Swedens vd Mats Ljungström in i e-handlaren som nu alltså byter ägare igen.

-RNB i sin tur lanserade för ett år sedan e-handlaren Man of a kind med fokus på exklusivt herrmode. Det här förvärvet passar vår strategi perfekt och stärker oss i vår satsning mot att bli den självklara destinationen för exklusivt herrmode på nätet. Frontmen är en pionjär inom herrmodesegmentet på nätet med ett komplett koncept vad gäller både ett starkt sortiment och ett inspirerande innehåll, säger Marcus Uggla, chef för Man of a kind.

Köpeskillingen baseras delvis på den försäljning som genereras av förvärvet under de första 18 månaderna. Förvärvet konsolideras per den 1 november 2017. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169