Långsiktigt för Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportmodeföretaget lanserar ny baskollektion för herr. Kampanjansikten är Tjuvjakt.

Senare i höst lanserar Björn Borg klädkollektionen Centre som är en ny streetwearinspirerad baskollektion med plaggklassiker som huvtröjor, sweatshirts, t-shirts, pikétröjor och träningsbyxor i organisk bomull. Färgskalan är nedtonad och plaggen är tänkta att designmässigt hålla över tid. Kollektionen är en del av modeföretagets sportklädessatsning.

Kollektionen ska säljas via egna butiker, fysiska återförsäljare samt online.

Läs också: Chefsbyte hos Björn Borg

Kampanjbilderna är tagna i samband med inspelning i bandets studio Roxy Recordings vid Fridhemsplan i Stockholm.

Mer om: Björn Borg


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Hon köper Indiska

Ägarfamiljen säljer företaget till nya vd:n som tar bolaget in i en ny rekonstruktionsfas.

Guldknappsvinnare

Londonbutik för WeSC

Modeföretaget signerar nya avtal och öppnar en tillfällig butik i London som kan följas av flera.

Swarowski stannar i MoS

Casalls e-handel prisad

LTB jeans poppar upp på Åhléns city

1

Spyder till Emporia

I veckan öppnade en tillfällig butik för amerikanska sportmodemärket på köpcentrumet.

Arkiv

Åhléns marknadschef prisad

Bring börjar med research

Pure med ny ledning

Helly Hansen i förvärvstagen

Sport- och outdoorvarumärket köper brittiskt seglings- och livsstilsmärke.

Frank Dandy satsar grönt

Hon köper Grand Parfymeri

Twist & Tangos tidigare vd förvärvar skönhetsbutiker.

De är årets modetalanger

På torsdagsmorgonen förärades tre mode- och smyckestalanger utmärkelserna inom programmet Swedish Fashion Talents. Utmärkelserna delas ut för 12:e gången i ordningen.

Jobb & karriär
Från Ikea till Ellos

Chict firande

Duo öppnar Stylingbar på Åhléns City

Zalando utökar med skönhet

Newbie till Femman

Brothers till Hallarna

H&M investerar i re:newcell

Mode mest handlat

Apple Pay till Sverige

Hon går till Lyko

Positivt för Nelly och Qliro Group

Ett paket från Brunna

De kampanjar för Peak Performance

Hon byter fastighetsbolag

Oförändrad framtidstro

Ny logistikstrategi för Best of Brands

Hit flyttar Illums Bolighus

Jobb & karriär
Han går till Haglöfs

Fysisk butik för accessoarmärke

Från Skanska till Vasakronan

Habit Modebranschens Dag
Ansvarstagande modemärke

Ny chans till möte kund och leverantör

Sänd till en kollega

0.125