23948sdkhjf

Glossybox involverar konsumenten

Prenumerationstjänstens vd i Norden om hur skönhetsbranschen förändrats med hjälp av social media och konsumentkontakt.

Skönhetsbranschen har förändrats och blivit mer och mer digital och branschen kommunicerar med kunden på ett helt annat sätt i dag än bara för 10 år sedan. Om det pratade Victoria Senkpiel, vd för Glossybox i Norden under Habit Modebranschens Dag.

– Skönhetsbranschen och mode driver den digitala utvecklingen, säger Victoria Senkpiel.

Skönhetsbranschen var länge mycket traditionell med en rad starka varumärken och större aktörer menar Victoria Senkpiel och tar Glossybox som exempel men även Glossier, som är byggt på grundarens blogg och senare på sociala medier.

Det finns mer att bara göra en att skicka ut boxar menar Victoria Senkpiel och det går att personalisera boxar och också ta reda på vad konsumenten verkligen vill ha eftersom det sker en direkt kontalt med konsumenten. 


Glossybox finns 10 marknader och ingår nu i Hut Group och ska nu integreras helt i e-handelsjättens.

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modebranschens Dag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125