Glossybox involverar konsumenten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Prenumerationstjänstens vd i Norden om hur skönhetsbranschen förändrats med hjälp av social media och konsumentkontakt.

Skönhetsbranschen har förändrats och blivit mer och mer digital och branschen kommunicerar med kunden på ett helt annat sätt i dag än bara för 10 år sedan. Om det pratade Victoria Senkpiel, vd för Glossybox i Norden under Habit Modebranschens Dag.

– Skönhetsbranschen och mode driver den digitala utvecklingen, säger Victoria Senkpiel.

Skönhetsbranschen var länge mycket traditionell med en rad starka varumärken och större aktörer menar Victoria Senkpiel och tar Glossybox som exempel men även Glossier, som är byggt på grundarens blogg och senare på sociala medier.

Det finns mer att bara göra en att skicka ut boxar menar Victoria Senkpiel och det går att personalisera boxar och också ta reda på vad konsumenten verkligen vill ha eftersom det sker en direkt kontalt med konsumenten. 


Glossybox finns 10 marknader och ingår nu i Hut Group och ska nu integreras helt i e-handelsjättens.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu
Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Nyhetsbrev

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Arkiv

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Teater blir cykelbutik – Planerar 40 butiker i Skandinavien

Dags att anmäla brott i butik

Bik Bok bygger om

Nyrenoverad butik på Kungsgatan i Stockholm återinvigs i slutet april.

”Butiken kommer ha hög sportmodegrad”

I slutet av augusti öppnar Sportringen butik om 1 400 kvadratmeter i Stadiums tidigare lokal i Halmstad.

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Vd-skifte på Nelly

Hon går in som tillförordnad vd när Jan Wallsin lämnar e-modehandlaren efter mindre än ett år.

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Nytt nummer av Habit

Möt Hannah Widell och Amanda Schulman - modebranschens nya entreprenörer.

Jobb & karriär
Hon föreslås till Kinneviks styrelse

Styrelseproffs och ledamot i Aktiemarknadsnämnden till Kinnevik.

Nividas öppnar nytt i Stockholm - Därför lämnar 8848 Altitude butikslokalen

Pitti Uomo byter representant

Ny Sverigechef till H&M

Digital plattform för resttyger

Oförändrat i Footway Group

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Salming stänger och öppnar

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Tre lämnar Qliro - Styrelseordförande kliver av

Ny duo till Björn Borg

Butik för Meindl

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131