23948sdkhjf

Glossybox involverar konsumenten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Prenumerationstjänstens vd i Norden om hur skönhetsbranschen förändrats med hjälp av social media och konsumentkontakt.

Skönhetsbranschen har förändrats och blivit mer och mer digital och branschen kommunicerar med kunden på ett helt annat sätt i dag än bara för 10 år sedan. Om det pratade Victoria Senkpiel, vd för Glossybox i Norden under Habit Modebranschens Dag.

– Skönhetsbranschen och mode driver den digitala utvecklingen, säger Victoria Senkpiel.

Skönhetsbranschen var länge mycket traditionell med en rad starka varumärken och större aktörer menar Victoria Senkpiel och tar Glossybox som exempel men även Glossier, som är byggt på grundarens blogg och senare på sociala medier.

Det finns mer att bara göra en att skicka ut boxar menar Victoria Senkpiel och det går att personalisera boxar och också ta reda på vad konsumenten verkligen vill ha eftersom det sker en direkt kontalt med konsumenten. 


Glossybox finns 10 marknader och ingår nu i Hut Group och ska nu integreras helt i e-handelsjättens.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Utmanande kvartal för Asos

Nyhetsbrev

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Arkiv

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

MQ gör företrädesemission

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129