Ansvarstagande modemärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Johanna Juhlin från Björn Borg om att bygga ett sportvarumärke och att använda kampanjer med budskap om bland annat rivalitet.

Johanna Juhlin från Björn Borg pratade under Habit Modebranschens Dag om att bygga och till viss del repositioners varumärket, en resa som varumärket påbörjade i samband med att Henrik Bunge tillträde som vd 2014.

Hon talade om hur bolaget har använt sin marknadsföring till att ta ställning men också hur de valde att ta del i filmen om Borg och om hur företaget såg till att ta tillvara på tillfället, med sportkollektion, visning och kampanj men även i butik.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Smygtitt på Uniqlo

I höst öppnar första butiken för Uniqlo i Sverige. På torsdagen hölls en presentation i Stockholm inför öppningen.

Öppnar flaggskepp i Stockholm

Herrmodekedja i hockeysamarbete

Hit kommer Vero Moda tillbaka

Plus

Här möter handeln framtiden

När handelsmönstren ritas om står fastighetsägarna inför stora utmaningar. Därför har AMF Fastigheter skapat experimentkonceptet The Lobby.

Här är juryn i Habit Modegalan 2018

Branschexperterna som ska utse finalisterna och vinnarna i årets gala.

Nyhetsbrev

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Arkiv

Hit flyttar Balmuir

Öppnar första svenska butiken.

Ny chef på Lyko

Instagram Shopping till Sverige

Chiquelle, Eleven, Bubbleroom och Zalando bland dem som kommit igång med säljtjänsten.

De nio utvalda

1

Butik för R.M. Williams

Här öppnar Bootskompaniet första butiken i Skandinavien för märket. Butikssortimentet rymmer även kläder.

Twilfit kampanjar med produkten i fokus

Mingel med systermärke - Weekly

Modeföretaget Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Han lämnar också Nelly

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Efter Göteborg väntar nu Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Cos till Pitti Uomo

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

Bubble London läggs ned

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Han är Kronabys ansikte utåt

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166