23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skjortbutik med nytt uttryck

Klassisk skjort- och accessoardestination i Stockholm ser över varumärkesidentiteten och det visuella uttrycket.

Familjeföretaget och skjort- och accessoarbutiken La Chemise på Grev Turegatan 1 i Stockholm har fått ny grafisk identitet som ska rimma med värdeord som arv men som också adderar ytterligare och nya värden för att attrahera en ny yngre målgrupp. 

Bakom den nya identiteten som enligt skaparna handlar mer om evolution än revolution står WDW Creative med en arbetsgrupp bestående av Jon Bergsman, creative director, Lisa Harrling, art director och Johanna Behrer, projektledare.

– Med en karaktäristisk logotyp, klassiska färger och former som kompletteras av en viss lekfullhet och bra materialval har vi skapat en tydlig och användbar profil som tydligt förmedlar La Chemises värderingar och särskiljande egenskaper, säger Lisa Harrling, art director på WDW Creative i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|