Skjortbutik med nytt uttryck

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Klassisk skjort- och accessoardestination i Stockholm ser över varumärkesidentiteten och det visuella uttrycket.

Familjeföretaget och skjort- och accessoarbutiken La Chemise på Grev Turegatan 1 i Stockholm har fått ny grafisk identitet som ska rimma med värdeord som arv men som också adderar ytterligare och nya värden för att attrahera en ny yngre målgrupp. 

Bakom den nya identiteten som enligt skaparna handlar mer om evolution än revolution står WDW Creative med en arbetsgrupp bestående av Jon Bergsman, creative director, Lisa Harrling, art director och Johanna Behrer, projektledare.

– Med en karaktäristisk logotyp, klassiska färger och former som kompletteras av en viss lekfullhet och bra materialval har vi skapat en tydlig och användbar profil som tydligt förmedlar La Chemises värderingar och särskiljande egenskaper, säger Lisa Harrling, art director på WDW Creative i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Modell för Ellos

Så ska Stayhard sälja mer denim

Nyhetsbrev

”Viktigt med praxis på området”

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Här öppnar Deichmann igen

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Tillfälligt för Isbjörn

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Klädskapare fick hederspris

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Digitalt skifte pressar handlarna

Hon kommer till Köpenhamn

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138