23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bestseller med nytt premiummärke

Danska modekoncernen lanserar nytt dammodemärke i premiumsegmentet till våren.

I vår lanserar Bestseller Postyr, ett nytt dammmodemärke som enligt koncernen ska landa inom premiumsegmentet. Varumärkesansvarig är Gitte Skarup. En första mindre kollektion ska vara redo för leverans i april/maj och en fullskalig kollektionen ska levereras någon gång i juli/augusti.

I stället för traditionella klassiska säljmöten vill koncernen erbjuda återförsäljare onlinebaserade catwalks och försäljning via nätet likt till en vanlig e-handelskund. Införsäljningsperioden ska också vara längre, enligt ett pressmeddelande. Under det första året planeras för sex digitala mässor och koncernen tänker sig i huvudsak återförsäljare i Skandinvaien, Storbritannien, Tyskland och Nederländerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|