23948sdkhjf

Han går till Odd Molly

Modeföretaget har ny kreativ chef som hämtats från byråvärlden.

Anders Carleö har utsetts till kreativ chef för mode- och inredningsvarumärket Odd Molly och efterträder Johan Lundkvist som arbetat på modeföretaget i åtta år och dessförinnan på J Lindeberg.

Anders Carleö klev på i september och kommer närmast från DDB Stockholm och posten som konceptansvarig. Han ska ansvara för Odd Mollys varumärkesarbete och kommunikation som i dag sker inhouse.

På reklambyråsidan har Anders Carleö arbetat med varumärken som Husqvarna, McDonald´s, Epoq kök och Samsung.

– Kommunikation och vidareutveckling av vårt varumärke är alltid ett pågående arbete. Vi letade efter en idéstark kreatör som har stor förståelse för modevarumärken och vår marknad. Anders visade sig ha allt detta och dessutom en massa erfarenhet, idéer och energi för Odd Molly. Vi har ett starkt team och en spännande resa framför oss, säger vd Anna Attemark i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Drar igång jeansprojekt för nyanlända
Modebutik stänger efter ett år
Nyinviger med funkiskoncept på NK
Arket lanserar secondhandtjänst i Göteborg
Rizzos vd lämnar – avblåser samarbete med Sajaco
Lindomeföretag anklagar Mango för designstöld
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11