23948sdkhjf

Barnmode och Nordamerika ska rädda WeSC

Streetmodebolaget ökar försäljningen i Nordamerika men tampas med svagt intresse i Europa, enligt förorderingången för kommande säsong. Nu läggs barnmode till sortimentet.

Föroderingången för kommande vår- och sommar ökade enligt bolaget med 25 procent på den Nordamerikanska marknaden som nu är bolagets största marknad. Varuhuskedjorna Bloomingdales och Nordstroms står för en stor del av tillväxten.

För att satsa ytterligare i Nordamerika lanserar nu modebolaget en ny produktkategori, Kids, med hjälp av licens. Licensavtal har ingåtts med Tripple 5 som ska stå för design, tillverkning och leverans.

I Europa är däremot intresset för sportmodemärket fortsatt svalt och i ett pressmeddelande skriver bolaget att försäljningen är vikande inte minst på specifika produktgrupper och att radikala förändringar nu står för dörren. I ett led att stävja fallande försäljning har bolaget därför gjort en förflyttning från distributör till agent på nya marknader för att i större utsträckning få direktkontakt med kunderna. Nu fortsätter bolaget arbeta för att klara driften i Europa.

Modebolaget ingått nytt avtal med den kanadensiska distributören No Excess Inc. I Storbritannien har bolaget inlett samarbete med Top Man och i Norge med Match som beskrivs som nyckelkunder.

I pressmeddelandet skriver modebolaget dock att förbättringsarbetet på inköpssidan har stärkt marginalen för kommande vår och sommar jämfört med innevarande höst och vinter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14