23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Direktören för det hela

Boozt var ett av de starkast växande bolagen i modebranschen under 2016, enligt Habits kartläggning. Nu ska e-handelsbolaget, med en omsättningsökning på 25–30 procent årligen, bli den ledande modeaktören i Norden. Det ska vd, Hermann Haraldsson, se till.

Det är den 31 maj. Boozt gör entré på Stockholmsbörsen. Hermann Haraldsson, vd, ringer entusiastiskt i klockan. Han ser påfallande glad ut. Ler stort.

Han skrattar när jag frågar hur det kändes den där dagen.

– Det var en konstig känsla. Vi hade förberett oss under en lång tid, ett år. Det var ett år med hårt arbete. Vi åkte på roadshows, vi reste i Europa och USA eftersom det fanns intresse av att köpa aktier i Boozt där. Så när jag ringde i klockan var jag väldigt trött. Det hade varit en lång process med positiv stress och spänning, berättar han på danska och emellanåt isländska, han är nämligen uppväxt på Island.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158