23948sdkhjf

Passform i Brothers fokus

Modekedja åker på stilturné.

Brothers kampanjar med begreppet ”Size You” och ska hjälpa män hitta rätt passform, stil och uttryck också utifrån data som samlades in från vårens turné.

Med hjälp av information har modekedjan sedan skapat en avatar som föreställer den svenska genomsnittsmannen.

– Kroppsideal har fått ökat utrymme i den offentliga debatten. Vi vill uppmärksamma frågan även ur ett manligt perspektiv. Vår förhoppning är att få fler att trivas i sin kropp och känna att blazern, skjortan eller byxorna sitter som de ska. Alla kroppar är unika, och Brothers vill under höstens stilturné utbilda svenska män och hjälpa dem att hitta sin ”Size You”, säger Magnus Hultin, chefsdesigner på Brothers i en kommentar.

Brothers Sverigeturné startar 30 september och kommer under fem veckor att besöka 15 olika köpcentrum, centralstationer och kontor i Sverige.

Stilexperter som Fredrik af Klercker och Filip Strömbäck gästar turnén i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079