Butik för Peak Performance byter skepnad

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Klädbutik på A6 i Jönköping går från varumärkesbutik till multibrandbutik och breddar sortimentet i ny lokal.

Butiken för Peak Performance på köpcentrumet A6 i Jönköping får nytt namn och delvis nytt innehåll. Därtill flyttar butiken till ny lokal i det nyrenoverade och ombyggda centrumet, uppger jkpgnews.se.

I mitten av oktober byter butiken namn till 1284 och ska förutom att fortsätta att ha Peak Performance som stomme även bredda sortimentet med varumärken som NN07, J.Lindeberg och Sail Racing. Fokus ska ligga på herrmode med bästsäljare inom dammmode ska finnas kvar i sortimentet.

Butiken ska även fortsatt drivas av Karin och Niclas Westmar som haft konceptbutiken för Peak Performace på A6 sedan 2007. 

I samband med renoveringen av köpcentret flyttar klädbutiken in i Odd Mollys, som var en tillfällig butik,  tidigare lokaler om 120 kvadratmeter. Det nya kontraktet sträcker sig enligt tidningen över två år och därefter hoppas butiksduon kunna utöka med större lokal och mer dammode.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Arkiv

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Helomvändning krävs för Lindex

Bergans med butik

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.233