Eftertraktat plagg säljer mer i kedjans butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan toppar försäljningen av jeans till unga kvinnor, enligt en ny undersökning framtagen av Gfk fashion Scope.

Gina Tricot toppar försäljningen av jeans till kvinnor i åldrarna 15 till  29 år enligt en undersökning från Gfk Fahion Scope som baseras på försäljning under perioden juli 2016 till juni 2017.

– Jag är imponerad av vårt varumärke och våra kollektioner där vi fortsätter att ta marknadsandelar på jeans och nu är störst i Sverige. Jeans växer inte bara online utan har bäst utveckling i våra butiker. Detta är det roligaste med tanke på att denimförsäljningen till vår unga tjej har ökat mest online tidigare. Detta säger mig att vårt varumärke och våra butiker fortsätter att vara heta och eftertraktade i denna målgrupp, säger kedjans vd Magnus Månsson.

Enligt undersökningen stod Gina Tricot för 20,3 procent av försäljningen till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år. På andra plats kvalar H&M in med 17,7 procent av försäljningen och Cubus på tredje med 7,8 procent. 

Gina Tricot har 91 fysiska butiker i Sveige och totalt 186 butiker samt e-handelsförsäljning.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu
Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Han är Kronabys ansikte utåt

Säsongsbutik för skomärke

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Dit går VRG

Nyhetsbrev

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Arkiv

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Teater blir cykelbutik – Planerar 40 butiker i Skandinavien

Bik Bok bygger om

Nyrenoverad butik på Kungsgatan i Stockholm återinvigs i slutet april.

Dags att anmäla brott i butik

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Vd-skifte på Nelly

Hon går in som tillförordnad vd när Jan Wallsin lämnar e-modehandlaren efter mindre än ett år.

”Butiken kommer ha hög sportmodegrad”

I slutet av augusti öppnar Sportringen butik om 1 400 kvadratmeter i Stadiums tidigare lokal i Halmstad.

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Nytt nummer av Habit

Möt Hannah Widell och Amanda Schulman - modebranschens nya entreprenörer.

Jobb & karriär
Hon föreslås till Kinneviks styrelse

Styrelseproffs och ledamot i Aktiemarknadsnämnden till Kinnevik.

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Salming stänger och öppnar

Tre lämnar Qliro - Styrelseordförande kliver av

Ny duo till Björn Borg

Butik för Meindl

Här öppnar Wagner

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125