23948sdkhjf

Eftertraktat plagg säljer mer i kedjans butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan toppar försäljningen av jeans till unga kvinnor, enligt en ny undersökning framtagen av Gfk fashion Scope.

Gina Tricot toppar försäljningen av jeans till kvinnor i åldrarna 15 till  29 år enligt en undersökning från Gfk Fahion Scope som baseras på försäljning under perioden juli 2016 till juni 2017.

– Jag är imponerad av vårt varumärke och våra kollektioner där vi fortsätter att ta marknadsandelar på jeans och nu är störst i Sverige. Jeans växer inte bara online utan har bäst utveckling i våra butiker. Detta är det roligaste med tanke på att denimförsäljningen till vår unga tjej har ökat mest online tidigare. Detta säger mig att vårt varumärke och våra butiker fortsätter att vara heta och eftertraktade i denna målgrupp, säger kedjans vd Magnus Månsson.

Enligt undersökningen stod Gina Tricot för 20,3 procent av försäljningen till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år. På andra plats kvalar H&M in med 17,7 procent av försäljningen och Cubus på tredje med 7,8 procent. 

Gina Tricot har 91 fysiska butiker i Sveige och totalt 186 butiker samt e-handelsförsäljning.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Stockmann tappar vd

Plus

Hantverk vs hightech

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134