Eftertraktat plagg säljer mer i kedjans butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan toppar försäljningen av jeans till unga kvinnor, enligt en ny undersökning framtagen av Gfk fashion Scope.

Gina Tricot toppar försäljningen av jeans till kvinnor i åldrarna 15 till  29 år enligt en undersökning från Gfk Fahion Scope som baseras på försäljning under perioden juli 2016 till juni 2017.

– Jag är imponerad av vårt varumärke och våra kollektioner där vi fortsätter att ta marknadsandelar på jeans och nu är störst i Sverige. Jeans växer inte bara online utan har bäst utveckling i våra butiker. Detta är det roligaste med tanke på att denimförsäljningen till vår unga tjej har ökat mest online tidigare. Detta säger mig att vårt varumärke och våra butiker fortsätter att vara heta och eftertraktade i denna målgrupp, säger kedjans vd Magnus Månsson.

Enligt undersökningen stod Gina Tricot för 20,3 procent av försäljningen till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år. På andra plats kvalar H&M in med 17,7 procent av försäljningen och Cubus på tredje med 7,8 procent. 

Gina Tricot har 91 fysiska butiker i Sveige och totalt 186 butiker samt e-handelsförsäljning.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando större än H&M

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Nyhetsbrev

Röda siffror för Intersport

Arkiv

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128