Eftertraktat plagg säljer mer i kedjans butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan toppar försäljningen av jeans till unga kvinnor, enligt en ny undersökning framtagen av Gfk fashion Scope.

Gina Tricot toppar försäljningen av jeans till kvinnor i åldrarna 15 till  29 år enligt en undersökning från Gfk Fahion Scope som baseras på försäljning under perioden juli 2016 till juni 2017.

– Jag är imponerad av vårt varumärke och våra kollektioner där vi fortsätter att ta marknadsandelar på jeans och nu är störst i Sverige. Jeans växer inte bara online utan har bäst utveckling i våra butiker. Detta är det roligaste med tanke på att denimförsäljningen till vår unga tjej har ökat mest online tidigare. Detta säger mig att vårt varumärke och våra butiker fortsätter att vara heta och eftertraktade i denna målgrupp, säger kedjans vd Magnus Månsson.

Enligt undersökningen stod Gina Tricot för 20,3 procent av försäljningen till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år. På andra plats kvalar H&M in med 17,7 procent av försäljningen och Cubus på tredje med 7,8 procent. 

Gina Tricot har 91 fysiska butiker i Sveige och totalt 186 butiker samt e-handelsförsäljning.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Hon lämnar Ellos

Arkiv

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.211