23948sdkhjf

Ellos omorganiserar - 60 berörs

E-handlaren centraliserar marknad och kundtjänst till Borås och förhandlar om 60 tjänster.

Ellos Group är mitt uppe i en omorganisering som bland annat innefattar uppbyggnad av ny kundservice samt att en rad av koncernens olika marknadsföringsfunktioner centraliseras till Borås. 

Enligt Marita Björk, kommunikationschef för e-handlaren handlar det totalt om att 60 personer berörs; 30 i Norge, Danmark och Finland och ett 30-tal i Sverige.

Vi genomför förhandlingar och det är totalt ett 60-tal personer som berörs av omorganisationen. I nuläget är det för tidigt att säga hur utfallet blir och hur många som sägs upp. I dagsläget har vi marknadsföringsfunktioner och kundtjänst vid olika kontor i flera länder och det funktionerna centraliserar vi nu till Borås för att säkerställa att vi har rätt kompetens, säger Marita Björk till Habit.

Hon tillägger att omorganiseringen inte handlar om att e-handlaren skiftat fokus när det gäller satsningarna på det olika marknaderna men att förändringarna i organisationen rimmar väl ihop med den nya satsningen koncernen gjort på exempelvis en ny e-handelsplattform. 

När det gäller till exempel att möta den finska kunden som kommer vi även fortsatt ha en kundtjänst på finska med den skillnaden är att den personen är baserad i Borås, säger Marita Björk.

– Vi har gjort en lång rad rekryteringar under våren, sommaren och hösten för att säkerställa att vi har rätt kompetens när vi nu ska fortsätta och öka tempot i vår digitala resa. Vi ser även fortsatt att vi kommer att behöva rekrytera ny kompetens till en rad funktioner.

Ellos Group ingår bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. Ellos Group har cirka 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder svenska koronor. Huvudkontor ligger i Borås. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och  Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson .

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078