23948sdkhjf

Ellos omorganiserar - 60 berörs

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren centraliserar marknad och kundtjänst till Borås och förhandlar om 60 tjänster.

Ellos Group är mitt uppe i en omorganisering som bland annat innefattar uppbyggnad av ny kundservice samt att en rad av koncernens olika marknadsföringsfunktioner centraliseras till Borås. 

Enligt Marita Björk, kommunikationschef för e-handlaren handlar det totalt om att 60 personer berörs; 30 i Norge, Danmark och Finland och ett 30-tal i Sverige.

Vi genomför förhandlingar och det är totalt ett 60-tal personer som berörs av omorganisationen. I nuläget är det för tidigt att säga hur utfallet blir och hur många som sägs upp. I dagsläget har vi marknadsföringsfunktioner och kundtjänst vid olika kontor i flera länder och det funktionerna centraliserar vi nu till Borås för att säkerställa att vi har rätt kompetens, säger Marita Björk till Habit.

Hon tillägger att omorganiseringen inte handlar om att e-handlaren skiftat fokus när det gäller satsningarna på det olika marknaderna men att förändringarna i organisationen rimmar väl ihop med den nya satsningen koncernen gjort på exempelvis en ny e-handelsplattform. 

När det gäller till exempel att möta den finska kunden som kommer vi även fortsatt ha en kundtjänst på finska med den skillnaden är att den personen är baserad i Borås, säger Marita Björk.

– Vi har gjort en lång rad rekryteringar under våren, sommaren och hösten för att säkerställa att vi har rätt kompetens när vi nu ska fortsätta och öka tempot i vår digitala resa. Vi ser även fortsatt att vi kommer att behöva rekrytera ny kompetens till en rad funktioner.

Ellos Group ingår bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. Ellos Group har cirka 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder svenska koronor. Huvudkontor ligger i Borås. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och  Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson .

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166