Ellos omorganiserar - 60 berörs

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren centraliserar marknad och kundtjänst till Borås och förhandlar om 60 tjänster.

Ellos Group är mitt uppe i en omorganisering som bland annat innefattar uppbyggnad av ny kundservice samt att en rad av koncernens olika marknadsföringsfunktioner centraliseras till Borås. 

Enligt Marita Björk, kommunikationschef för e-handlaren handlar det totalt om att 60 personer berörs; 30 i Norge, Danmark och Finland och ett 30-tal i Sverige.

Vi genomför förhandlingar och det är totalt ett 60-tal personer som berörs av omorganisationen. I nuläget är det för tidigt att säga hur utfallet blir och hur många som sägs upp. I dagsläget har vi marknadsföringsfunktioner och kundtjänst vid olika kontor i flera länder och det funktionerna centraliserar vi nu till Borås för att säkerställa att vi har rätt kompetens, säger Marita Björk till Habit.

Hon tillägger att omorganiseringen inte handlar om att e-handlaren skiftat fokus när det gäller satsningarna på det olika marknaderna men att förändringarna i organisationen rimmar väl ihop med den nya satsningen koncernen gjort på exempelvis en ny e-handelsplattform. 

När det gäller till exempel att möta den finska kunden som kommer vi även fortsatt ha en kundtjänst på finska med den skillnaden är att den personen är baserad i Borås, säger Marita Björk.

– Vi har gjort en lång rad rekryteringar under våren, sommaren och hösten för att säkerställa att vi har rätt kompetens när vi nu ska fortsätta och öka tempot i vår digitala resa. Vi ser även fortsatt att vi kommer att behöva rekrytera ny kompetens till en rad funktioner.

Ellos Group ingår bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. Ellos Group har cirka 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder svenska koronor. Huvudkontor ligger i Borås. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och  Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson .



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Nyhetsbrev

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Arkiv

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny Sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Nya hos MQ

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Billigare kläder och skor

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Selfridges storsatsar på accessoarer

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Från John Henric till Najell

Scorett på turné

Dansk designer vann modetävling

Plus

Revolver prickar Pitti

Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Minskad framtidstro hos handlarna

Zalando större än H&M under sommaren

Röda siffror för Intersport

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.163