Ellos omorganiserar - 60 berörs

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren centraliserar marknad och kundtjänst till Borås och förhandlar om 60 tjänster.

Ellos Group är mitt uppe i en omorganisering som bland annat innefattar uppbyggnad av ny kundservice samt att en rad av koncernens olika marknadsföringsfunktioner centraliseras till Borås. 

Enligt Marita Björk, kommunikationschef för e-handlaren handlar det totalt om att 60 personer berörs; 30 i Norge, Danmark och Finland och ett 30-tal i Sverige.

Vi genomför förhandlingar och det är totalt ett 60-tal personer som berörs av omorganisationen. I nuläget är det för tidigt att säga hur utfallet blir och hur många som sägs upp. I dagsläget har vi marknadsföringsfunktioner och kundtjänst vid olika kontor i flera länder och det funktionerna centraliserar vi nu till Borås för att säkerställa att vi har rätt kompetens, säger Marita Björk till Habit.

Hon tillägger att omorganiseringen inte handlar om att e-handlaren skiftat fokus när det gäller satsningarna på det olika marknaderna men att förändringarna i organisationen rimmar väl ihop med den nya satsningen koncernen gjort på exempelvis en ny e-handelsplattform. 

När det gäller till exempel att möta den finska kunden som kommer vi även fortsatt ha en kundtjänst på finska med den skillnaden är att den personen är baserad i Borås, säger Marita Björk.

– Vi har gjort en lång rad rekryteringar under våren, sommaren och hösten för att säkerställa att vi har rätt kompetens när vi nu ska fortsätta och öka tempot i vår digitala resa. Vi ser även fortsatt att vi kommer att behöva rekrytera ny kompetens till en rad funktioner.

Ellos Group ingår bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. Ellos Group har cirka 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder svenska koronor. Huvudkontor ligger i Borås. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och  Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson .



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De planerar expansion i Sverige

Starkt varumärke väntas vinna över snabbt mode

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

Habit Modebranschens Dag
Han skapar upplevelser i handeln

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Gap: Resultat under förväntan

Nyhetsbrev

Plus

Varumärkenas väg till butikshyllan

Med färre mässor och specialistbutiker är det en kamp för nya sportvarumärken att slå sig in på den nordiska marknaden. Habit har följt tre aktörer i matchen om inköparna.

Arkiv

Regeringen prisar Acne Studios

Modeföretaget mottog på torsdagen regeringens nyinstiftade exportpris. ”Det ger kraft att fortsätta”, säger vd Mattias Magnusson till Habit.

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Carven i konkurs

Intresset stort för att bli del av Uniqlos svenska team

Den nya Uniqlobutiken kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan i centrala Stockholm. Arbetet med att rekrytera medarbetare har precis inletts. Intresset är stort för att jobba i den nya butiken.

Missa inte Habit Modebranschens Dag

H&M backar ånyo sälj- och köptjänst

De har sålt miljoner aktier i Boozt

Dansk skilsmässa - DAFI splittras

En blir två när DAFI delas upp i två sällskap som får skilda fokusområden. Nytt dotterbolag ska sköta modeveckan i Köpenhamn.

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Muji i egen regi

Modekoncern i nybildad transportkoalition

Han kampanjar för Stayhard

Kollektivavtal för Rodebjer

Soya Concept förvärvar skoföretag

Modeverksamheten slås samman med danskt skomärke och skapar ny dansk modejätte.

Här öppnar OAS

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Habit Modebranschens Dag
Miljardmål i sikte

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Tictail öppnar butik

Efter New York har Tictail öppnat fysisk butik i Stockholm.

Jobb & karriär
Hon går till 2NDDAY

Lager 157 hyr in sig i Härlöv

Wish-kunder slipper avgift

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Mässa närmare branschen

Lekfullt och kreativt

Designduos kläder miljömärks

Samarbete för Nikben

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136