23948sdkhjf

Herrmodemärke expanderar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här öppnar John Henric första butiken utanför Sverige.

John Henric tar konceptet till Danmark och öppnar till ytan största butiken till dags dato på Østergade 1 invid Strøget 1 november.

Butiken, med grannar som Michael Kors och Armani, omfattar totalt 164 kvadratmeter med en säljyta om 110 kvadratmeter. I samband med öppningen översätts herrmodemärkets e-handel till danska.

Med en fysisk butik på absoluta toppläge kommer vi ge sidan legitimitet hos kunden och tanken är att inom sinom tid kommer den fungera som omnikanal. Vi satsar på att bli helt ledande online inom två år i Skandinavien på herraccessoarer precis som vi är i dag i Sverige i fysisk handel, skriver vd John Ekström i ett mejl till Habit.

Siktet har under en tid varit inställt på att expandera märket till nya marknader och i somras kommunicerade John Henric att bolaget sonderar terrängen, förutom Danmark, även i Tyskland och England för lansering av fler butiker parallellt med en stor satsning online som sker över sommaren och hösten. I dag säljer varumärket online till hela världen.

I Sverige har märket butiker på Väla centrum, Mall of Scandinavia, Avenyn och NK i Göteborg, Sturegallerian i Stockholm, Täby centrum, Emporia samt Södra Tullgatan i Malmö, Gränbystaden galleria i Uppsala, Nova i Lund samt Sthlm Quality Outlet.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Arkiv

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Tvärstopp för Odd Molly

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146