Från H&M till Åhléns

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon efterträder Nina Lindvall på posten som varuhuskedjans affärsområdeschef inom mode.

Maria Ulfsdotter Gemzell har rekryterats till ny affärsområdeschef för mode på Åhléns. Hon kommer närmast från H&M där hon arbetet sedan år 2000 och senast som funktionschef för inköpsstrategi sedan 2016. Hon har även arbetat som sektionschef för damkläder, accessoarer och damskor, varit projektledare för designsamarbeten samt varit avdelningschef för H&M:s centrala designavdelning.

Hon tillträdde i mitten av augusti och efterträder Nina Lindvall som utsetts till ny vd för Interflora.

- Jag ser mycket fram emot att arbeta på Åhléns, säger Maria. Åhléns är ett av Sveriges absolut mest spännande varumärken inom mode, en position som jag kommer arbeta för att vårda och utveckla. Jag vill bidra till att inspirera våra kunder genom att ständigt utveckla Åhléns egna modevaror samt vårt stora utbud av varumärken, säger Maria Ulfsdotter Gemzell i en kommentar.



Mer om: Åhléns


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Arkiv

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Billigare kläder och skor

Nya hos MQ

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Röda siffror för Intersport

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152