23948sdkhjf

Barnklädeskedja vill reparera

Polarn O. Pyret lanserar lagningsservice för ytterkläder.

Lanseringen uppges vara en del i kedjans hållbarhetsarbete och gäller ytterplagg som kan lämnas in till samtliga av kedjans butiker.

Servicen omfattar plagg oavsett ålder och kollektion och butikerna har försetts med reservdelar för lagning som sker i butik eller med hjälp av lokal skräddare. Servicen tillhandahålls till självkostnadspris eller helt gratis för de mest lojala kunderna. Därtill finns lagningskit till försäljning i butiken.

Även om vår ambition är tre barn i varje plagg, kan naturligtvis ett plagg gå sönder ändå. En vass trädgren kanske river upp skaljackan eller så ger dragkedjan till slut upp efter att ha slitits isär av ivriga barnhänder allt för många gånger. Då vill vi fortsätta att ge plagget ett långt liv, säger vd Nanna Hedlund i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064