23948sdkhjf

Tillbaka hos Filippa K

Han blir ny varumärkeschef för modeföretaget.

Karl-Johan Bogefors har utsetts till ny varumärkeschef för Fillippa K. Han tillträder i september och kommer närmast från H&M-ägda Cos i London. Han arbetade för Filippa K under drygt tio år, 1996 till 2007, och då bland annat med lanseringen av modemärkets herrsegment samt med pr och marknadsfrågor. Han har även arbetat som kreativ chef för JC, marknadschef för Malene Birger samt som global redaktör för Absolut.com.

– Filippa K har alltid haft en stor plats i mitt hjärta, och det känns som en oerhört spännande tid att återvända till Stockholm och Filippa K. Tillsammans med Filippa och alla medarbetare ska vi fortsätta resan och utveckla varumärket med rätt produkter, relevant kommunikation och samarbeten som manifesterar Filippa K’s skandinaviska estetik och designtradition, säger Karl-Johan Bogefors i en kommentar.

Rekryteringen följer på en rad nyrekryteringar och förändringar för Filippa K som har en ny vd i Kristofer Tonström och därtill kom grundaren Filippa Knutsson tillbaka som kreativ chef i januari i år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172