Tillbaka hos Filippa K

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han blir ny varumärkeschef för modeföretaget.

Karl-Johan Bogefors har utsetts till ny varumärkeschef för Fillippa K. Han tillträder i september och kommer närmast från H&M-ägda Cos i London. Han arbetade för Filippa K under drygt tio år, 1996 till 2007, och då bland annat med lanseringen av modemärkets herrsegment samt med pr och marknadsfrågor. Han har även arbetat som kreativ chef för JC, marknadschef för Malene Birger samt som global redaktör för Absolut.com.

– Filippa K har alltid haft en stor plats i mitt hjärta, och det känns som en oerhört spännande tid att återvända till Stockholm och Filippa K. Tillsammans med Filippa och alla medarbetare ska vi fortsätta resan och utveckla varumärket med rätt produkter, relevant kommunikation och samarbeten som manifesterar Filippa K’s skandinaviska estetik och designtradition, säger Karl-Johan Bogefors i en kommentar.

Rekryteringen följer på en rad nyrekryteringar och förändringar för Filippa K som har en ny vd i Kristofer Tonström och därtill kom grundaren Filippa Knutsson tillbaka som kreativ chef i januari i år.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Starkt varumärke väntas vinna över snabbt mode

De planerar expansion i Sverige

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Habit Modebranschens Dag
Han skapar upplevelser i handeln

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

Gap: Resultat under förväntan

Nyhetsbrev

Regeringen prisar Acne Studios

Modeföretaget mottog på torsdagen regeringens nyinstiftade exportpris. ”Det ger kraft att fortsätta”, säger vd Mattias Magnusson till Habit.

Arkiv
Plus

Varumärkenas väg till butikshyllan

Med färre mässor och specialistbutiker är det en kamp för nya sportvarumärken att slå sig in på den nordiska marknaden. Habit har följt tre aktörer i matchen om inköparna.

Intresset stort för att bli del av Uniqlos svenska team

Den nya Uniqlobutiken kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan i centrala Stockholm. Arbetet med att rekrytera medarbetare har precis inletts. Intresset är stort för att jobba i den nya butiken.

Carven i konkurs

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Missa inte Habit Modebranschens Dag

H&M backar ånyo sälj- och köptjänst

De har sålt miljoner aktier i Boozt

Dansk skilsmässa - DAFI splittras

En blir två när DAFI delas upp i två sällskap som får skilda fokusområden. Nytt dotterbolag ska sköta modeveckan i Köpenhamn.

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Muji i egen regi

Modekoncern i nybildad transportkoalition

Han kampanjar för Stayhard

Kollektivavtal för Rodebjer

Soya Concept förvärvar skoföretag

Modeverksamheten slås samman med danskt skomärke och skapar ny dansk modejätte.

Här öppnar OAS

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Habit Modebranschens Dag
Miljardmål i sikte

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Tictail öppnar butik

Efter New York har Tictail öppnat fysisk butik i Stockholm.

Jobb & karriär
Hon går till 2NDDAY

Lager 157 hyr in sig i Härlöv

Wish-kunder slipper avgift

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Mässa närmare branschen

Lekfullt och kreativt

Designduos kläder miljömärks

Samarbete för Nikben

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.234