Tillbaka hos Filippa K

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han blir ny varumärkeschef för modeföretaget.

Karl-Johan Bogefors har utsetts till ny varumärkeschef för Fillippa K. Han tillträder i september och kommer närmast från H&M-ägda Cos i London. Han arbetade för Filippa K under drygt tio år, 1996 till 2007, och då bland annat med lanseringen av modemärkets herrsegment samt med pr och marknadsfrågor. Han har även arbetat som kreativ chef för JC, marknadschef för Malene Birger samt som global redaktör för Absolut.com.

– Filippa K har alltid haft en stor plats i mitt hjärta, och det känns som en oerhört spännande tid att återvända till Stockholm och Filippa K. Tillsammans med Filippa och alla medarbetare ska vi fortsätta resan och utveckla varumärket med rätt produkter, relevant kommunikation och samarbeten som manifesterar Filippa K’s skandinaviska estetik och designtradition, säger Karl-Johan Bogefors i en kommentar.

Rekryteringen följer på en rad nyrekryteringar och förändringar för Filippa K som har en ny vd i Kristofer Tonström och därtill kom grundaren Filippa Knutsson tillbaka som kreativ chef i januari i år.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bitte Kai Rand till Agency V

De är nya i portföljen hos pr- och kommunikationsbyrån.

De visar i Köpenhamn

Modeveckan i månadsskiftet januari och februari innehåller fler än 25 visningar. Svenska Uniforms for the Dedicated finns i schemat.

Jul i modebranschen

Julhandeln minskar i betydelse i takt med att konsumtionen sprids ut mer under hela året, enligt Julrapporten från Svensk Handel.Dock väntas julhandeln slå rekord i år.

Egmont utökar i Outnorth

Butik för Schnayderman´s

Så ser skjortmärkets nya butik ut.

Han går till Scandinavian Man

Nyhetsbrev

Plus

Stadium stärker omnitänket

Arkiv

Årets nätbutiker när kunderna väljer

För stärkt kemikalielagstiftning i modebranschen

Plus

Åhléns laddar för trippelsälj

Intakt styrelse hos MQ

Bakhalt i modehandeln

Starka jämförelsetal tyngde modehandeln i november.

Bästa arbetsplatsen utsedd

Plus

Riggat för e-rusch

Kinesiskt mikroprismode väller in över gränserna och Black Friday och jul beräknas slå nya e-handelsrekord. Samtidigt kräver konsumenterna allt snabbare och mer flexibla leveranser. Gratis. Habit har kollat dagsläget i en stressad e-bransch.

Duo till Gina Tricot

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Skräddat i fokus

Nya under i Hansa

JBS Textile Group har öppnat butik i Malmö.

Utvecklingsfond stödjer textil arena

Plus

Hon tar matchen om kvinnan

Årets Sportleverantör heter Daily Sports. Habit har träffat vd:n och ägaren Ulrika Skoghag som är andra generationen i familjeföretaget som designar golfkläder till kvinnor.

Tredje butiken för Dr.Denim

I slutet av november öppnade modeföretaget ytterligare en butik i Stockholm.

Nya ytor för Esprit

Fuskpälsar till Mood

Nya märket Chaleur dyker upp i gallerian.

Boozt öppnar i Köpenhamn

E-handlaren öppnar andra fysiska butiken för skönhet.

Risker för svensk handel vid brexit

Tillfälle för basker

Hon får hållbarhetsansvar

Från Bukowskis till Pantbanken

Trögt för Bianco

Gardeur i nya händer

Han lämnar MQ

Zalando i investeringstagen

Exklusiva smycken till NK och The Ritz

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

Tillfälligt för Nygårdsanna

Bekräftar: Lyko börsnoteras

Så gick e-handeln i oktober

Sänd till en kollega

0.169